בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

ילדי פליטים וילדי הארץ

תגובות

בתגובה על "גן עדן לפליטים" מאת מורן שריר (ביקורת טלוויזיה, "הארץ", 26.4)

מורי בית הספר ביאליק-רוגוזין, בהנהגת המנהלת, משקיעים רבות בחינוך ילדי הפליטים ומשתדלים להפוך את בית הספר לחממה חינוכית תומכת ומקדמת. הצוות החינוכי אחראי לנעשה בין כותלי המוסד החינוכי, ואין להטיל עליו גם את האחריות לנעשה מחוצה לו. לא מתפקידו לחנך את ילדי הפליטים להיות בבוא הזמן לוחמים חברתיים נגד ניצולי כלכלי, שלילת זכויות מהפליטים וגירושם לארצות מוצאם.

נהפוך הוא: ככל שיקבלו חינוך הומניסטי משובח, של ואהבת לרעך כמוך, יוכלו לשמש לימים דוגמה ומופת לחיי יחדיו של ילדי פליטים עם ילדי הארץ. האינטגרציה החברתית היא הכרחית, ומשימת בית הספר היא להיות אטרקטיבי כדי למשוך גם אוכלוסיית תלמידים מקומיים, מעבר למעגל של ילדי הפליטים. במפגש היום-יומי בין אלה לאלה - בכיתה, בחצר ובפעילות החינוכית-ערכית המשותפת, עשוי להיווצר כור ההיתוך החברתי.

ד"ר ישראל בנימינוב

לשעבר מנהל אורט סינגלובסקי

רמת גן



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו