בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

ללמד את שני הנרטיבים

תגובות

בתגובה על "אמת, לא נרטיב" מאת שלמה אבינרי ("הארץ", 17.6)

כאשר מחמוד עבאס (אבו מאזן) כורך את ה"גירוש ההמוני של הפלסטינים" על ידי ישראל עם מאבקו רב השנים להסדר על בסיס קווי 1967 (כלומר, כ-22% בלבד של השטח המנדטורי) הוא מכריז ומדגיש בפני בני עמו והעולם שלמרות כל הנרטיבים והעובדות - כפי שהם מצטיירים באופן מנוגד בשני הצדדים - יש להגיע לסיום הסכסוך באופן פוליטי, פרגמטי, במשא ומתן.

נדמה שגם פרופ' שלמה אבינרי היה מברך על הכרזה דומה מצד ראש הממשלה של ישראל, שלמרות הנרטיב הציוני בעניין זיקתנו ההיסטורית לארץ ישראל אנחנו נכונים למו"מ לסיום הסכסוך לפי העקרונות של הקונסנסוס הבינלאומי כפי שהוא מבוטא בתוכניות של ברק אובמה, הקוורטט, הליגה הערבית ועוד.

פרופ' אבינרי כותב כליברל אמיתי, ש"הניסיון למנוע לאזכר את הנכבה הוא נואל ובלתי מוסרי", אבל מסכם ש"אין ללמד את מלחמת 1948 כמאבק בין נרטיבים; יש, בסופו של דבר, אמת היסטורית". לעומת הסיכום הזה (וגישת משרד החינוך), נראה לי שיש חשיבות עליונה ללמד את שני הנרטיבים ביחד, זה בצד זה, עם כל העובדות, על מנת להגיע לפיוס בין שני העמים, החיוני לחיי שלום ביניהם.

אברהם שומרוני

תל אביב



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו