מטרת המנהרות בכרמל

שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה

בתגובה על "ויה דולורוזה" מאת שוקי שדה (TheMarker, 29.1)

שוקי שדה בדבריו על מנהרות הכרמל בחיפה נתלה באילן גבוה לכאורה - פרופ' דוד מהלל, ראש המכון לתחבורה בטכניון - כמייצג את אלה הטוענים ש"המנהרות יעזרו לקצר את הדרך בין אזור הצפון לתל אביב, אך לא יפתרו את בעיות התחבורה של חיפה".

את הטענה הזאת טען מהלל עוד לפני 15 שנה, בהופיעו לפני ועדת הכלכלה של הכנסת בדיוניה על חוק אגרה - מנהרות הכרמל. כבר אז הועמד על טעותו הבסיסית, שכן זאת לא מטרת הפרויקט.

"כשמדברים על בעיות תחבורה, מדברים על מרכז אורבני שרוצים להגיע אליו", אומר מהלל. האומנם? האם אין בעיות תחבורה בתוך מרכזים אורבניים? בעיות של נגישות בין מרכזי פעילות שונים של המרכז האורבני או המטרופולין? עוד הוא אומר: "חלק גדול מהעסקים של חיפה עברו לכניסה הדרומית לעיר, ואזורי המסחר עברו לנשר. מרכז העסקים של חיפה כבר לא רלוונטי כיום בעבור נהגים שבאים לעיר. מבחינה זו פרויקט מנהרות לא גורע ולא מוסיף".

מטרת המנהרות אינה להגיע למע"ר הלא רלוונטי (לדבריו), אלא לספק נגישות מהירה בין שלושה מוקדי פעילות בעיר ובמטרופולין הקרובה והם: אזור המגורים ה"נשען" על הפתח המרכזי של המנהרות, השכונות נוה שאנן יזרעליה, רוממה, רמת ספיר, ורדיה ועוד, המבואות הדרומיים, פארק תעשיות המדע (מת"מ), חברת החשמל, טירת הכרמל ועוד, ובמזרח מרכזי המסחר של נשר, הצ'ק-פוסט, חוצות המפרץ, מפעלי התעשייה הפטרוכימית ועיר הקריות.

עפר דפני

מנהל פרויקט מנהרות הכרמל

חיפה

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ