בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

תחנה מרכזית במקום בעייתי

תגובות

בתגובה על "תחנה אחרונה" מאת נועם דביר ("הארץ", "גלריה", 3.8)

נעם דביר כותב על כך, שעיריות ורשויות תכנון עירוניות רוצות להעתיק את התחנות המרכזיות לפאתי העיר. דביר רואה בכך "תפישה עירונית מוטעית", שכן "התחנות המרכזיות הן נכס אדיר לערים שמשוועות לתנועת הולכי רגל ולעירוב שימושים ברחובות הראשיים".

ברצוני להזכיר את הוויכוח הער שהתקיים ביחס לתוכנית להקמת התחנה המרכזית בתל אביב.

ראש העיר אז, יהושע רבינוביץ', תבע להקים תחנה מרכזית גדולה במרכז העיר (דאז), לא רחוק מהתחנה המרכזית ("הישנה"), שלא התאימה עוד לצורכי העיר.

המבקרים טענו, שאין הצדקה להקמת תחנה מרכזית אחת שכן כל אוטובוס בין-עירוני שיגיע לעיר מצפון או מדרום יצטרך לעבור דרך רחובות העיר, שכבר אז היו צפופים ופקוקים, כדי להגיע אליה.

הם הציעו להקים, כמקובל בערים רבות בעולם, שתי תחנות, צפונית ודרומית, ולחבר ביניהן בתחבורה ציבורית פנימית. רבינוביץ' התעקש, והסוף ידוע.

אינני אדריכל ואיני מומחה בעניין, אבל הביקורת הנמתחת על התחנה בתל אביב והעובדה שבצמוד לתחנת הרכבת סבידור-מרכז בתל אביב הקים "אגד" מסוף אוטובוסים - מדברות בעד עצמן כנראה.

ובעניין התחנה המרכזית של חיפה בצומת בת גלים - היא הוקמה כשהתחנה הקודמת, בשולי שדרות בן-גוריון, לא סיפקה עוד את צורכי העיר. מיקום הבניין הוא חסר ערך לעיר, וספק אם יש לבניין סיכוי להתקיים כבניין משרדים.

לא כל בניין ישן ראוי לשימור; לטעמי, גם הבניין הזה אינו ראוי לשימור.

יצחק דר

חיפה



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו