בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אופניים - לפארקים

תגובות

גם רוכבי אופניים עצמם אומרים, שהם נמנעים מרכיבה בכבישים מסוימים. זו התשובה, זהו העיקרון. יש להרחיבו ולעגן אותו בחקיקה.

הרכיבה היא ספורט - ספורט יפה, מועיל, אופנתי, אבל רק ספורט. כמו כן, הספורטאים משמשים לפעמים כפלטפורמת פרסום ואיסוף תרומות לטובת ארגונים ועמותות.

מנגד, כבישים בין עירוניים נועדו לכלי רכב סטנדרטיים, וחלקם אינם מתאימים אף לכך. נפח התנועה גדל, ותשתיות הכבישים אינן יכולות לעמוד בקצב. השול במרבית הכבישים אינו רחב ובטוח דיו, תנאי התאורה גרועים בחלקם, התשתית מיושנת, בעיקר בפריפריה.

יש לאסור על רוכבי אופניים להשתמש בכבישים בין עירוניים. לא די באמצעי בטיחות, לא די ברכב מאסף, באפודים זוהרים ובפנסים. גם אין די בהגבלת שעות וימי הרכיבה. זה אינו מעשי, ולו רק בגלל הקושי באכיפה.

על הספורטאים להגביל את עצמם לשבילים שנועדו לכך, לפארקים, לרכיבה בחיק הטבע. אולי גם לכבישים מסוימים וספורים, שבהם קיימת הפרדה פיסית בין הכביש לבין השול.

ואולי יימצאו יזמים שיסללו שבילי-אגרה מיוחדים?

מוטי קלינמן

נס ציונה



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו