בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

ועדת דוברת שכחה את התלמידים והמורים

תגובות

גם אני סבור כי יש מה לשפר במערכת החינוך, אבל אני מעריך ומוקיר את עבודתם הקשה של המורים והמנהלים, הנאלצים להתמודד עם כל תחלואי החברה הישראלית, שבה "כל דאלים גבר", ההורים יראים להציב גבולות לילדיהם, ולפעמים אף מעודדים אותם לתגובת זלזול במוריהם.

שלמה דוברת אינו איש חינוך. אני מקווה שהוא מודע לעובדה שחלק מהמלצות הוועדה אינן ניתנות לביצוע, חלקן שגויות, וחלק אחר הוא בכייה לדורות.

האם סבור דוברת שמורה מסוגל ללמד יותר מ-250 תלמידים, להכירם, לתת להם יחס אוהד וטיפול אישי? האם זו דמות המורה שהוא מבקש? האם הוא מאמין באמרה המתחסדת ש"כל תלמיד יכול לבחור את בית ספרו, וכל תלמיד יסיים את חוק לימודיו בכיתה י"ב" - או שמא האמירה מיועדת לרצות הורים מסוימים בלבד? האם חברי ועדת דוברת אינם מודעים לנזק האדיר של המלצה כזאת, להשפעתה השלילית על רמת ההינע של התלמידים האחרים ואף לרמת האלימות בבתי הספר? האם בחנו את המלצותיהם ואת המסר שהן הם מעבירות לבני הנוער הגדלים בחברה חסרת גבולות, שבה הכל מותר?

חברי הוועדה "שכחו" שבמערכת החינוך ישנם גם תלמידים. לא מצאתי בהמלצות הוועדה אפילו הגדרה למלה "תלמיד", ואין זה מקרה. נראה שחברי הוועדה סברו כי האשם בקשיי המערכת מוטל על המורים בלבד, ואם יחליפו אותם באחרים (מאין יגיעו "אחרים" אלה), יבוא הקץ לקשיינו.

ד"ר רמי אמיתי

מנהל בית חינוך תיכון ע"ש ישראל גלילי

כפר סבא



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו