בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

שאלות ארגוניות בבית הספר

תגובות

מקובל לטעון שוועדת דוברת עסקה בעיקר בנושאים ארגוניים כלכליים. עיון בהצעתם מעורר גם שאלות ארגוניות. אתייחס לשתיים.

האחת, יום לימודים ארוך. מורים ותלמידים יישארו בבית הספר שעתיים נוספות לאחר תום השיעורים. המורים יעסקו אז במתן שיעורי עזר, בבדיקת עבודות תלמידים, בהתכוננות לשיעור ועוד. בנוסף לכך יפעלו המורים עם תלמידים בחוגים ובקבוצות קטנות - גמישות ופתוחות לבחירה.

שעתיים יומיות אלו מוכפלות בימי לימוד ובשנות בית הספר מדובר באלפי שעות שהמורים אמורים למלא בתכנים שהם גם משמעותיים וגם מעניינים. לא ידועה אוניברסיטה המכשירה מורים לכך. לשם כך דרושים מקומות פעילות רבים מאלה שיש בבית הספר, ומערכת ארגונית גמישה יותר מהמוכרת בו.

השנייה, טיולי מערכת החינוך. ועדת דוברת וכנראה גם בתי הספר אינם מודעים לעשרות פעולות טיוליות - רובן קצרות כשיעור בקרבת הכיתה, מיעוטן נמשכות כמה שעות עד יום וטיול אחד ארוך שנתי. כל אלה לשם השגת מטרות ראויות ואפילו נעלות. בעיתונות נכתב על הכשרת מנהלי בתי ספר לקראת הרפורמה, אבל לא הוזכר נושא הטיולים.

אלה, אם מתכוונים לבצעם, יוצרים קושי ארגוני-מינהלי: תלמידים המשתתפים בטיול שאורכו יותר משיעור רגיל נעדרים משיעורים אחרים, ומורה היוצא עם כיתתו לטיול חסר בכיתות האחרות. המנהל חייב להיערך למצבים כאלה.

אורי בן ישראל

רחובות



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו