אם הלימודים יוארכו עד 16:00

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים

האם טובת הילד הובאה בחשבון בהמלצתה של ועדת דוברת להאריך את יום הלימודים עד השעה 16:00? אנו עוקבים בדאגה אחר ההמלצה על יום לימודים ארוך, שכן משמעותה שילדים יבלו שעות ארוכות מחוץ לביתם בהעדר נוכחות הורית.

יש הורים הנאלצים, או בוחרים, לעבוד שעות ארוכות ובעבורם המלצה זו היא פתרון טוב ויעיל. אבל בהמלצה הגורפת להאריך את יום הלימודים של כלל התלמידים נלקחת מאתנו, ההורים, זכות הבחירה על האופן שבו יבלו ילדינו את מרבית שעות היום.

אנו מאמינים כי מקומו של הילד בשעות הצהריים, בוודאי בגיל בית הספר היסודי, הוא בבית. מוסד חינוכי, גם הטוב ביותר, אינו יכול להיות תחליף לנוכחות ההורים בחיי הילדים במשך רוב שעות היום. ידוע כי מחקרים אקדמיים תומכים בממצאיהם בחשיבות הנוכחות ההורית ובהשפעת הבית.

מתוך תפישה זו התאמנו את אורחות חיינו כך שנוכל להוציא את ילדינו ממוסדות החינוך בשעה 13:00 בכל יום, גם במחיר אישי של עבודות במשרות חלקיות והסתפקות במשכורות נמוכות יחסית - כל זאת מתוך אמונה שאנו עושים את הטוב ביותר בשביל ילדינו ומשפחותינו. אנו אוכלים בצוותא, נחים את מנוחת הצהריים, מכינים יחדיו את שיעורי הבית ומעבדים את חוויות היום יחדיו.

הארכת יום הלימודים עד השעה 16:00 תחייב אותנו לוותר על זמן זה עם ילדינו, ותותיר לנו כארבע שעות ערות בלבד עמם במשך היום.

אנו חשים כי בהחלטה גורפת זו נלקחת מאתנו הזכות לגדל את ילדינו, ודורשים כי כל הורה יוכל להחליט אם להשאיר את ילדו בבית הספר בשעות הצהריים או לקחת אותו הביתה ב-13:00 כפי שהמליצה ועדת דוברת בנוגע ילדי גן החובה.

אמיר ויעל ביין

חיפה

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ