בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

געגוע ל"הארץ" של פעם

תגובות

מעניין היה לקרוא את "מכתב לקוראים", כפי שפורסם בפתח העיתון הכלכלי החדש שצורף ל"הארץ" בשבוע שעבר. הצהרת כוונות של עורכים בעת יסודו של עיתון, כתב עת או מוסף חדשים - ימיה ארוכים, מאז תקופת ההשכלה ותחיית התרבות העברית. השתנו כמובן התוכן, הכוונות והשפה. בעוד עבר היו המטרות לשרת רעיון או אידיאולוגיה ולגרום שינוי אצל הקורא, הרי כיום המטרה העיקרית היא מוצר שבא לענות על צרכיו של הקורא.

ההתכוונות לרצונו של הקורא ולנוחותו והפנייה לקהל הרחב ביותר על ידי הרחבת מגוון הנושאים - הם הנושא העיקרי של 7 מתוך 11 הפסקאות במכתב.

פסקה אחת עוסקת במסורת העיתונאית - המשך למסורת המפוארת של "הארץ", אבל רק בשתי הפסקאות האחרונות מגיעים ל"אני מאמין" של העורכים כפי שהם רואים אותו, ולא זה הנגזר ממחקרי שוק ומפילוח קבוצות הקוראים ורצונותיהם.

בעולם הצרכני העכשווי אין ספק, שהעורכים המצוידים בגדודי יועצים ובשלל מחקרי שוק למיניהם עשויים לבנות מוצר שיימכר יותר - וזאת הרי כל הכוונה ב"מהפיכה" הנוכחית.

אבל כבר למראה החוברת הראשונה, התפוחה ומלאה בכותרות פרסומות וצבעים, עולה בי געגוע למתכונת הנזירית וחמורת הסבר הקודמת.

ד"ר מיכאל קדישביץ

תל אביב



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו