בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

המלצות המבוססות על ניסויים מבוקרים

תגובות

בתגובה על "בתי ספר והמבורגר" מאת יורם הירשפלד ("הארץ", 23.1)

יורם הירשפלד דורש ליישם את דו"ח ועדת דוברת רק לאחר ביצוע ניסוי מבוקר. כמי שהיה חבר ועדת משנה של ועדת דוברת בנושא תעודת הבגרות החדשה, ברצוני לומר, כי רוב המלצות הוועדה מבוססות על ניסויים מבוקרים.

לדוגמה, ההמלצות בנושא תעודת הבגרות החדשה, קוראות לשיפור ולהעצמה של תהליכי ההערכה הבית-ספריים הפנימיים. שני ניסויים נערכו בהקשר זה. הניסוי הראשון, "בגרות 2000", נמשך שש שנים, והשתתפו בו 22 בתי ספר על-יסודיים.

בכמה מקצועות לימוד הומרו בחינות הבגרות החיצוניות בהערכת הישגים בית-ספרית. לצורך זה התקיימה עבודה שיתופית קבועה של צוות מורי המקצוע, והערכת ההישגים, שהיתה רצופה ומצטברת, התבססה על מגוון דרכי הערכה, ולאו דווקא על בחינות בלבד.

ועדה משותפת למשרד החינוך ולוועד ראשי האוניברסיטאות ליוותה את הניסוי גם במהלך מחקרי, והמליצה על מיסודו והרחבתו ההדרגתית.

הניסוי השני, "עוז לתמורה במערכת החינוך", התבצע ביוזמת ארגון המורים העל-יסודיים. הניסוי נמשך שלוש שנים, והשתתפו בו חמישה בתי ספר על-יסודיים. בבתי הספר האלה הורחבה מסגרת עבודת המורים, שייחדו זמן לטיפול פרטני בתלמידים ולישיבות צוות קבועות. ממצאי מחקר ההערכה של הניסוי מצביעים על שיפור במקצועיותם של המורים ועל הישגים חינוכיים.

ההרחבה של מתכונת שני הניסויים נתקלה בקושי תקציבי ובהעדר תנאים פיסיים מתאימים. עתה, מכלול המלצות ועדת דוברת ואלה הנוגעות לבחינות הבגרות יוצר מצב חדש, המאפשר ליישם דרכי פעולה שפותחו בשני הניסויים.

ד"ר שלמה בן-אליהו

ירושלים



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו