בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לא באשמת המורים

תגובות

בתגובה על "עברית אומללה מה עשו לך?" מאת בני ציפר ("הארץ", 21.1)

בני ציפר כתב: "אין יצור כזה (עדש) בעברית, חוץ מאשר במוחה של המורה שרית. ולדאבוני, היא מייצגת נאמנה את מערכת החינוך שהיא נמנית עמה".

מדוע מייצגת המורה שרית נאמנה את מערכת החינוך? מדוע פרט אחד מעיד על הכלל? מתי כבר יבינו המשמיצים שכמו בכל מקצוע, גם בין המורים יש גרועים, טובים ומצוינים.

השפעת בית הספר על השפה הקלוקלת בפי הנוער היא שולית. כשאמא מבקשת "לעשות כלים" או לקנות "בעשר" שקל, כשהיא "מוזגת" תפוחי אדמה ו"מביאה" סטירה, הילד שומע זאת כל יום. איזו השפעה יש למורה שהוא פוגש שש שעות בשבוע? ב"הארץ" נכתב שרופא מרדים גרם במזיד למות כמה ממטופליו, מנתח לב גרם למות מנותחים. רופא אחר גרם נזק בלתי הפיך לנשים ורופא שלא שלח תינוק לאשפוז גרם למותו. האם יעלה על הדעת להשמיץ את כל הרופאים? הם פרטים האחראים לעצמם בלבד. האם הם מייצגים את המקצוע? ודאי שלא.

דו"ח דוברת העומד על הפרק הוא תירוץ להשמיץ את המורים. איך השכילו כל המשמיצים? מהיכן השכלתו של בני ציפר? איפה למדו הדוקטורים והפרופסורים שקיבלו פרסים ברחבי העולם? הלא כל אלה התחנכו במערכת החינוך שלנו.

הגיעה העת לטפל גם במורים באובייקטיוויות ולהכריז בקול בכל הזדמנות: יש מורים נפלאים ונהדרים ויש גם גרועים כמו בכל מקצוע.

רחל אשרי

ירושלים



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו