לא באשמת המורים

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה

בתגובה על "עברית אומללה מה עשו לך?" מאת בני ציפר ("הארץ", 21.1)

בני ציפר כתב: "אין יצור כזה (עדש) בעברית, חוץ מאשר במוחה של המורה שרית. ולדאבוני, היא מייצגת נאמנה את מערכת החינוך שהיא נמנית עמה".

מדוע מייצגת המורה שרית נאמנה את מערכת החינוך? מדוע פרט אחד מעיד על הכלל? מתי כבר יבינו המשמיצים שכמו בכל מקצוע, גם בין המורים יש גרועים, טובים ומצוינים.

השפעת בית הספר על השפה הקלוקלת בפי הנוער היא שולית. כשאמא מבקשת "לעשות כלים" או לקנות "בעשר" שקל, כשהיא "מוזגת" תפוחי אדמה ו"מביאה" סטירה, הילד שומע זאת כל יום. איזו השפעה יש למורה שהוא פוגש שש שעות בשבוע? ב"הארץ" נכתב שרופא מרדים גרם במזיד למות כמה ממטופליו, מנתח לב גרם למות מנותחים. רופא אחר גרם נזק בלתי הפיך לנשים ורופא שלא שלח תינוק לאשפוז גרם למותו. האם יעלה על הדעת להשמיץ את כל הרופאים? הם פרטים האחראים לעצמם בלבד. האם הם מייצגים את המקצוע? ודאי שלא.

דו"ח דוברת העומד על הפרק הוא תירוץ להשמיץ את המורים. איך השכילו כל המשמיצים? מהיכן השכלתו של בני ציפר? איפה למדו הדוקטורים והפרופסורים שקיבלו פרסים ברחבי העולם? הלא כל אלה התחנכו במערכת החינוך שלנו.

הגיעה העת לטפל גם במורים באובייקטיוויות ולהכריז בקול בכל הזדמנות: יש מורים נפלאים ונהדרים ויש גם גרועים כמו בכל מקצוע.

רחל אשרי

ירושלים

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ