בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

האשמה קולקטיווית מסוכנת

תגובות

בתגובה על "לקחי הרשע המוחלט" מאת תום שגב ("הארץ", 28.1)

"למרבה האירוניה, הדיכוי בשטחים מעודד את האנטישמיות, ובמקומות שונים בעולם אף מסכן את שלומם של היהודים", כותב תום שגב, ואינו מבטא שום הסתייגות מכך, כאילו הוא מגלה הבנה לפגיעות ביהודים בשל מעשי ממשלת ישראל. כך בדיוק חושבים האנטישמים בחו"ל: כל יהודי באשר הוא נושא באחריות למעשי ישראל, מעין אחריות קולקטיווית במיטב המסורת של ההאשמה הקולקטיווית על הריגת ישו. זהו טיעון חמור ומסוכן, מהות האנטישמיות השורשית ביותר. הרי איש באירופה או באפריקה לא מעלה בדעתו לתקוף מתפללים נוצרים או לשרוף כנסיות בשל תפקידם של נזירות וכמרים קתולים ברצח העם ברואנדה, איש לא חושב להתנכל לסוחרים סינים בערי אירופה בשל מעשיה של סין בטיבט, איש לא שוקל לפגוע במוסלמים ובמסגדים הפורחים באירופה בשל הרצח ההמוני של שחורים אנימיסטים על ידי מיליציות מוסלמיות בחבל דארפור שבסודאן.

תום שגב כותב: "רבים מנצלים את השואה להנמקת טיעונים פוליטיים, חלקם ימניים, חלקם שמאלניים". ואז הוא משתמש בשואה כדי לבקר את מדיניות ישראל במלחמתה בטרור הפלשתיני. ביקורת על מדיניות ישראל היא לגיטימית לחלוטין. אבל כאשר קושרים אותה עם זוועות השואה זאת מניפולציה זולה.

פרופ' יעקב אמיר

ירושלים



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו