בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

במקום לתת שירות טוב

תגובות

בתגובה על מכתב למערכת "שירות פשוט בתשלום מופקע" ("הארץ", 1.2)

יעקב צוריאל מתרעם על כי רשות הדואר מבקשת תשלום נוסף כדי להבטיח שמכתב יגיע למענו למחרת.

ברצוני להוסיף: תמורת משלוח מכתב רשום נדרש תשלום נוסף, אבל הדוור מביא אותו בבוקר כשהנמען אינו תמיד בבית, וכדי לקבלו יש לבזבז זמן רב בתור.

אם הנמען בבית, יש אפשרות שהדוור ישים הודעה בתיבת המכתבים כאילו לא מצא את הנמען, או ידרוש לגשת לכניסת הבית כדי לקבל את המכתב. אבל אם השולח שילם תוספת לשירות שליחים, יביאו את המכתב עד דלת ביתו, ואם הנמען אינו בביתו יתאמו אתו טלפונית מתי להביא את המכתב. כלומר, השירות מותנה בתשלום נוסף. למה לא לחלק מכתבים רשומים בשעות אחר הצהריים?

כדי שהדוור יביא את המכתבים לבית יש לגור בעיר. הגרים בכפר או ביישוב צריכים ללכת לתיבות שהציבה רשות הדואר ולקחת בעצמם את המכתב.

כדי לקבל שירות רפואי טוב יש לשלם תשלום נוסף תמורת "שירות מושלם". משלמים מס הכנסה שמבטיח שירותים מהמדינה, אבל אף שהמשטרה ממומנת מכיסנו - ברגע שיצאנו מן הבית הוא מופקר. כדי לתת לבית ביטחון אמת יש לרכוש מנוי לחברת אבטחה.

הציבור משלם מס הכנסה שאמור לממן חינוך חובה חינם, אבל כורע תחת התשלומים הנוספים שיש לשלם לבית הספר; ואם יש משכורת בינונית ויותר מילד אחד בבית הספר - יש בעיה.

מה שרשות הדואר מנסה לעשות הוא המשך לתהליך עקום, שנהפך לנוהג בישראל: במקום לתת שירות טוב לתת שירות טוב פחות, ולתבוע תשלום נוסף כדי לקבל שירות טוב.

יוסי מור

הרצליה



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו