בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

שנאת היהודים איננה רק פוליטית

תגובות

בתגובה על "מכה ניצחת למכחישים" מאת אליהו סלפטר ("הארץ", 2.2)

טועה אליהו סלפטר באומרו, כי האנטישמיות המוסלמית היא פוליטית ולא דתית. אדם הבקי במקורות המוסלמיים יודע, כי דמות היהודי באיסלאם בעייתית ביותר. בוגדים בברית האל, מפירי ההסכמים עם הנביא מוחמד, הורגי הנביאים, מסלפי הבשורה האמיתית של אללה ומעוררי מדנים - כל אלה הם רק חלק קטן משלל הדימויים והתכונות המיוחסים ליהודים במסורת המוסלמית.

אמנם רק בעת החדשה - בשל סיבות היסטוריות, ובהן עליית הציונות - קיבלה תשתית שלילית זו חשיבות ממשית ומעשית, תוך כדי אימוץ האנטישמיות המערבית וביטוייה השונים. בלא ספק, זהו "שיבוט ארסי של מגיפה ישנה".

שנאת היהודים בעולם הערבי ובעולם המוסלמי איננה רק פוליטית. כך, אחת המדינות הנגועות בנגע ממאיר זה - בעיתונים ממסדיים ואופוזיציוניים, בספרים, בסדרות טלוויזיוניות ועוד - היא מצרים, שעמה יש לישראל חוזה שלום יותר מעשרים שנה. שנאת היהודים - הקיימת בכל העולם המוסלמי והערבי - החלה הרבה לפני 1967 או 1948. הטרגדיה הפלשתינית היא אך קטליזטור לשנאה זו, ולעתים קרובות תירוץ בלבד.

גם אם ייפתרו הקשיים הפוליטיים בין ישראל ובין שכניה, זמן רב יעבור עד אשר תשכך (אם בכלל) השנאה שלהם כלפי היהודים.

אל לנו ליפול בפח האופטימיות המוגזמת. יש להבין, כי למאבק הנוכחי בין ישראל לעולם הערבי ובין העולם הנוצרי-המערבי לעולם המוסלמי יש שורשים עמוקים במאבקים הבין-דתיים והבין-תרבותיים של ימי הביניים.

מיכאל אבשטיין

ירושלים



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו