התיקון החברתי ה ראשון בהיסטוריה

שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה

בתגובה על "רעב בנתב"ג 2000" מאת יצחק לאור ("הארץ", 11.2)

במאמרו מוקיע יצחק לאור את צעירי מרצ, שחילקו סנדוויצ'ים לנוסעי הטרמינל החדש של נתב"ג בשבת "במחאה על הכפייה הדתית". לאור מבקר את "איבת השנים ליהדות הדתית, שיצרה תהום שאינה ניתנת לגישור בין דלת העם למפלגה חילונית הרואה בעצמה 'שמאל'" ומוסיף, כי "קשה להבין, כי בישראל של 2005 נהפך הקמפיין של סגירת עסקים בשבת לתקווה יחידה של אלפי עובדים לנוח מדי פעם עם ילדיהם ביחד".

ועידת יהדות, ישראל והעולם: מתיקון שבועות לתיקון עולם

אכן, קשה להבין כיצד מפלגת "שמאל" נלחמת במנוחת השבת. אין ספק, שיש בכך חידוש עולמי. כי בכל מקום אחר בעולם מפלגות סוציאל-דמוקרטיות נאבקות למנוע את הפגיעה ביום המנוחה השבועי. כשם שאיגודים מקצועים פועלים לצמצם בימי ראשון את השירותים הציבוריים שאפשר בלעדיהם, מתוך דאגה כנה לאדם העובד.

רעיון יום המנוחה השבועי מקורו בעם ישראל. שום עם אחר מעמי העולם הקדמון לא העלה על הדעת, שיש להבטיח לאדם העובד מנוחה ביום אחד משבעת ימי השבוע. מכיוון שהיה קיים בתורת ישראל, הוכר בהדרגה גם על ידי יתר העמים והדתות, ואצל כולם לבש משמעות כפולה של יום שיש עמו קדושה ויש לו גם משמעות חברתית. השבת היא, למעשה, התיקון החברתי הראשון בהיסטוריה האנושית - לרווחתו של האדם העובד.

ח"כ מאיר פרוש

הכנסת, ירושלים

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ