בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

התיקון החברתי ה ראשון בהיסטוריה

תגובות

בתגובה על "רעב בנתב"ג 2000" מאת יצחק לאור ("הארץ", 11.2)

במאמרו מוקיע יצחק לאור את צעירי מרצ, שחילקו סנדוויצ'ים לנוסעי הטרמינל החדש של נתב"ג בשבת "במחאה על הכפייה הדתית". לאור מבקר את "איבת השנים ליהדות הדתית, שיצרה תהום שאינה ניתנת לגישור בין דלת העם למפלגה חילונית הרואה בעצמה 'שמאל'" ומוסיף, כי "קשה להבין, כי בישראל של 2005 נהפך הקמפיין של סגירת עסקים בשבת לתקווה יחידה של אלפי עובדים לנוח מדי פעם עם ילדיהם ביחד".

אכן, קשה להבין כיצד מפלגת "שמאל" נלחמת במנוחת השבת. אין ספק, שיש בכך חידוש עולמי. כי בכל מקום אחר בעולם מפלגות סוציאל-דמוקרטיות נאבקות למנוע את הפגיעה ביום המנוחה השבועי. כשם שאיגודים מקצועים פועלים לצמצם בימי ראשון את השירותים הציבוריים שאפשר בלעדיהם, מתוך דאגה כנה לאדם העובד.

רעיון יום המנוחה השבועי מקורו בעם ישראל. שום עם אחר מעמי העולם הקדמון לא העלה על הדעת, שיש להבטיח לאדם העובד מנוחה ביום אחד משבעת ימי השבוע. מכיוון שהיה קיים בתורת ישראל, הוכר בהדרגה גם על ידי יתר העמים והדתות, ואצל כולם לבש משמעות כפולה של יום שיש עמו קדושה ויש לו גם משמעות חברתית. השבת היא, למעשה, התיקון החברתי הראשון בהיסטוריה האנושית - לרווחתו של האדם העובד.

ח"כ מאיר פרוש

הכנסת, ירושלים



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו