בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

יום לימודים ארוך מדי

תגובות

בתגובה על "הרפורמה בחינוך תחכה, לפחות בארבע הערים הגדולות" מאת יולי חרומצ'נקו ("הארץ", 14.2)

איזה מזל, שלמרות השם המבטיח "כוח המשימה הלאומי", שסחף בהבטחותיו את הציבור בתחושה שהנה מגיע המהפך הגדול בחינוך, חלה התפכחות מבורכת אצל חלק מפרנסי הציבור ובקרב הציבור עצמו. סוף סוף הבינו, שאם יישארו כ-40 תלמידים בכיתה, דבר לא ישתנה: בצפיפות וברעש הקיימים לא תפחת רמת האלימות. בשיעור בן 50-45 דקות מורה, ולו הטוב ביותר, אינו מסוגל להתייחס ל-40 תלמידים. אם הוא מלמד בכמה כיתות, הוא אף אינו מסוגל להכיר את כל תלמידיו.

לשם מה להאריך את חוסר התועלת לשמונה שעות ביום? ומה בנוגע לתשתיות שנדרשות ליום לימודים ארוך? ומה יהיה על הילדים שהוריהם נאלצים לעבוד בימי שישי וידם אינם משגת לממן להם חוגים?

היו שהתלהבו מן ההצעה לשלם 4,400 שקל ברוטו בחודש למורה מתחיל. אבל איך אפשר למשוך כוח אדם איכותי לשכר כזה תמורת 40 שעות עבודה בשבוע? האם שעות אלו כוללות זמן להכנת שיעורים, חומרי למידה ועזרי הוראה ועוד? האם הן כוללות את ימי ההורים ואסיפות ההורים? האם בשעות אלו יתקיימו ישיבות הצוות השכבתיות, המקצועיות והבית-ספריות? ומי יצליח לחייב את ההורים לפנות אל המורים אך ורק בשעות העבודה?

ח"ג

הרצליה



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו