בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

גירוש יהודים ממקום מגוריהם

תגובות

מה ההבדל בין גירוש יהודים כיום לבין אנטישמיות שהתבטאה בגירוש יהודים? הראשון מתבסס על התזה, שזאת הדרך היחידה ל"שלום בדרך" בשביל יהודים שלא יגורשו. האם האנטישמים לדורותיהם לא אמרו דבר דומה? שבלי יהודים יהיה טוב יותר?

מה היו השיטות להצדקת הגירושים, שהצליחו לנטרל את המוסריות והרגש האנושי של בני אדם, במיוחד במאה הקודמת? בין היתר, דה-לגיטימציה של היהודים כבני אדם מן השורה. תיארו את היהודים כרוצחי האל, כרמאים, כרודפי בצע, מפירי חוק, כעושקי עניים; כסכנה מתמדת לשלום תושבי המקום, כתת-אדם שטבעם לקלקל כל עץ טוב. ביצירת אווירת היסטריה ופחד חסמו האנטישמים את פריצת הרגש האנושי, המוסרי.

הצדקת הגירוש המתוכנן כיום והשיטות לשכנע את העם שהגירוש הומני ומוסרי דומים לאלו של האנטישמים לדורותיהם. העובדה שממשלת ישראל עושה כך אינה משנה את ההשוואה.

גירוש יהודים או אחרים ממקום שבו גרו עשרות שנים אינו מוסרי ואינו לגיטימי; על אחת כמה וכמה כאשר הוא אינו חלק מהסכם שלום אמיתי, אלא מעין מחווה.

פרופ' ג'רלד פרמן

אופקים



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו