בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

להתמצא בגיאוגרפיה

תגובות

כמורה לגיאוגרפיה וכמדריכת מורים, אני דואגת למעמדם של המקצוע ושל המורשת שהוא מעניק לדור שלנו ולבאים אחריו.

גיאוגרפיה הוא מקצוע רב-תחומי, העוסק בחקירת פני כדור הארץ והמרחב שבני אדם חיים בו. כיצד יידעו הילדים להתמצא בעולם? כיצד יבינו את התופעות הפיסיות והאנושיות על פני כדור הארץ? כיצד יידעו ויבינו מושגים מהתקשורת ומהעולם, כמו הצונאמי?

השאלה השכיחה "איפה זה נמצא", היא אחת משאלות היסוד של הגיאוגרפיה. כדי להפעיל ניתוח ומיומנות בגיאוגרפיה נחוץ ידע בסיסי, שנלמד בבית הספר היסודי, חטיבות הביניים ובתיכון.

בביקורי בבתי ספר ביפאן ראיתי ילדים לומדים וחוקרים גיאוגרפיה. ראיתי ילדים בעלי ידע מקיף על העולם, שיודעים ומבינים תופעות גיאוגרפיות כמו רעידת אדמה, התפרצות הר געש, סחיפת נהר, צפיפות אוכלוסייה, תחרות על שימושי קרקע וכו'. הילדים שם לומדים את המקצוע בתקשורת אינטרנטית חובקת עולם.

גיאוגרפיה היא מקצוע מחנך ובעל משמעות ערכית, העוסק ביחסים בין מקום לחברה אנושית וביחסים בין אנשים למרחב, תוך כדי הקניית כבוד למקום ולעוצמת הטבע.

האם צריך להגיע לצבא ולראות כי החייל לא יודע להתמצא במפה? האם צריכים לנסוע למזרח או לדרום אמריקה ולגלות תופעות גיאוגרפיה וללמוד למידה עצמית? האם הילדים יקראו עיתון ולא יידעו מדוע התרחשה תופעה כלשהי? האם לא צריך להעמיד את המקצוע במקום ראוי במערכת החינוך? האם צריך לחכות למבחני פיזה ולראות את הבורות של תלמידי ישראל ואת המקום הנמוך שהם תופסים בהשוואה לעולם?

יש להיאבק על מקומו של מקצוע הגיאוגרפיה ועל הטמעתו בלימודים במקום הראוי לו.

נדיבה פרלמוטר

שערי תקוה



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו