בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

ילדים, לימדו לדבר

תגובות

באחרונה נכחנו במסיבת סיום של מחזור כיתות ו' בבית הספר שבו לומדים נכדינו. המסיבה והמופעים היו לתפארת, והושקעו בהם כישרון ומאמץ רב בחיבור טקסטים, בימוי, תאורה, הגברה, וגם חזרות רבות וזמן רב של מורים ותלמידים.

ישבנו בקהל הגדול, והתברר אחר כך שלא רק אנחנו (דור שלישי לדוברי עברית) לא הצלחנו לקלוט מחצית מהמלים שנאמרו מפי הילדים מעל לבמה - שנבלעו בדיבור מהיר, לא ברור, ובהיגוי שגוי.

תופעה זו, שנראית לי כתחילת תהליך של איבוד השפה המדוברת, נשמעת הרבה מאוד ברדיו ובטלוויזיה, ברחוב, בתשובות טלפוניות במוסדות וכו'.

בבתי הספר לומדים לקרוא, לכתוב ולהבין. מדוע לא ילמדו גם לדבר? האם יכולת הביטוי היא אינטואיטיווית ותו לא? העיקרון המוביל, ש"אחריות להבנת השדר חלה על המשדר", מחייב מיומנויות דיבור, היגוי וביטוי נכונים.

מדוע לא להנהיג בבתי הספר לימוד שיטתי של כל אלה כמו הגייה נכונה, מהירות דיבור מתאימה, הטעמה?

חנניה רגב

קרית גת



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו