טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

איזהו גיבור | מכתבים למערכת 3.12.2017

תגובות

איזהו גיבור?

בתגובה על "נתניהו חתם על עצומה הקוראת לנשיא לשקול שוב חנינה לאזריה" מאת חיים לוינסון ויהונתן ליס ("הארץ", 28.11)

האופן שבו מנסה חבורה של פוליטיקאים וביבי בראשם למצות את מקסימום הרווח הפוליטי מהסחי של פרשת אלאור אזריה, מעורר בי תיעוב. עד כמה אפשר?! הוא יוצא לחופשי בעוד כמה חודשים, אבל הם לא מרפים. ממצים עד הטיפה האחרונה את הניסיון לעורר בקרב בוחריהם את העוינות לנשיא שיש לשער שלא ייעתר לבקשה השערורייתית והנלעגת והטרחנית לשקול שוב חנינה. די! מספיק עם זה!!

אוי לנו שהללו מובילים את המדינה. אני מקנא לכבודם של גיבורים אמיתיים במלחמות ישראל, והם רבים, מי שנלחמו באויב שהקיף אותם במלחמת יום כיפור, כמו מי שהפיל עצמו על רימון שהתפוצץ תחתיו כדי להציל את חבריו. המדינה הזאת קמה והיתה בזכות גבורה עילאית. וכאן מכנים "גיבור" את מי שבקור רוח חיסל אויב גוסס השרוע על הארץ.

חרפה. עד היכן ירדנו.

צבי קירזון, ירושלים

עאלק סולחה

בתגובה על "בגידת בני בגין" מאת רוגל אלפר ("הארץ", 28.11)

צודק רוגל אלפר בדבריו, שחל שינוי בתדמיתו של בני בגין בעקבות מפגש ה"סולחה" המצולם שהתקיים בינו לבין דוד אמסלם. אולם נראה שאלפר אינו קורא נכון את המשתקף מהסרטון. שפת הגוף של בגין אינה מביעה הסכמה עם דעותיו של אמסלם, אלא מזכירה יותר פחד מבריון שכונתי, ולכן ההתרפסות בפניו.

רם הראל, קרית ביאליק

מה קיבלתי ברש"ת

בתגובה על "מכונת הכסף של שדות התעופה: 3.4 מיליארד שקל בהכנסות על חשבון הציבור" מאת טלי חרותי־סובר ("הארץ", 29.11)

זה חוזר כמו ריטואל — כשדנים ברשות שדות התעופה (רש"ת), מיד עולה הסוגיה הנצחית של המשכורות של עובדי רש"ת.

אני פנסיונר של רש"ת, יצאתי לגמלאות לאחר 43 שנות עבודה כאחראי משמרת במגדל הפיקוח בבן־גוריון. עבודתי היתה עבודה אחראית, שדרשה הכשרה בחו"ל ובארץ, ולא פעם עבדנו בלחץ, לדוגמה בשל שינויים תכופים בנתיבים בגלל "כיפת הברזל" עקב מתקפת טילים, ולא ירדנו למקלטים. עבדנו משמרות סביב השעון, שבתות וחגים, וגם הרבה משמרות בגלל חוסר בכוח אדם מיומן, כי נדרשות חמש שנים להכשרה. כמובן שזה "ריפד" את המשכורות, תוספת תעופתית, תוספת אחראי משמרת ועוד. יש לציין שחלק מהמשכורת בכלל לא נספר כשיוצאים לפנסיה. שלא תבינו לא נכון, הפנסיה שלי מעולה ושווה כל מאמץ שהשקעתי.

נכון, ישנם אחראים על יחידות פיקוח שיש להם תואר אקדמי שני, תוספת ניהול והם גם עובדים פיזית, עובדים כי חובה עליהם לעבוד לפי הרגולציה, והמשכורת בהתאם.

רציתי שתדעו קצת יותר מה מסתתר מאחורי המספרים ה"יבשים".

אבי מהרש"ק, תל אביב

נאה דורש

בתגובה על "נתניהו הודיע על סיום המשבר עם החרדים; יקודמו חוקים להגבלת הפעילות בשבת" מאת חיים לוינסון ואהרן רבינוביץ ("הארץ", 27.11)

שמירת השבת הינה ערך חשוב לראש ממשלתנו. ייטב באם במקום הבולט ביותר בציבוריות הישראלית — בית ראש הממשלה — תישמר השבת כהלכתו של הרבי מגור. יש לקבוע בחוק איסור להעסיק בשבת ובחג כל עובד, למעט למטרות אבטחה ותקשורת ביטחונית, בבתי ראש הממשלה. על פי חוק, לא יועסקו משרתים, חשמלאים ומבשלים.

פרופ' אמנון להד, ירושלים

הוֹי בֹּצֵעַ בֶּצַע

בתגובה על "סיכום ההמלצות בחקירות נתניהו יוסתר מהציבור" מאת יהונתן ליס, חיים לוינסון ויהושע (ג'וש) בריינר ("הארץ", 28.11)

איננו יודעים כמובן האם עוול נתניהו, האם פשע או לא (בלי ציניות). את זאת יידעו רק המשטרה והפרקליטות. אבל באותו עניין עוועים הנדון כעת בבית המחוקקים שלנו, אמר הנביא חבקוק (פרק ב'): "הוֹי בֹּצֵעַ בֶּצַע רָע לְבֵיתוֹ לָשׂוּם בַּמָּרוֹם קִנּוֹ לְהִנָּצֵל מִכַּף רָע. יָעַצְתָּ בֹּשֶׁת לְבֵיתֶךָ קְצוֹת עַמִּים רַבִּים וְחוֹטֵא נַפְשֶׁךָ. כִּי אֶבֶן מִקִּיר תִּזְעָק וְכָפִיס מֵעֵץ יַעֲנֶנָּה". נו, חברה לצים, גם אתם הלצים מן המפלגות הדתיות המקדשות שם שמים לשווא, מה תאמרו על דברי הנביא? בושו לכם אוכלי הפנכה, כדברי הנביא ירמיהו (פרק ח'): "אֵיכָה תֹאמְרוּ חֲכָמִים אֲנַחְנוּ וְתוֹרַת יְהוָה אִתָּנוּ אָכֵן הִנֵּה לַשֶּׁקֶר עָשָׂה עֵט שֶׁקֶר סֹפְרִים".

לפתע נזכרתי שגם חבקוק גם ירמיהו, גם הושע וגם עמוס, הם כנראה עוברי בטל, בניגוד למורי ההלכה דהיום, המרשים ברוב בושתם לחברי הכנסת להעביר חוק נקלה ומעלה צחנה. הרי אבות מפלגות האם שלכם (חירות, המזרחי) היו מקיאים מרוב כלימה.

ישראל שֶׁק, גבעתיים

כובע אימים

בתגובה על "התככים שמאחורי משבר השבת" מאת אהרן רבינוביץ ("הארץ", 27.11)

מאוד מקומם היה לראות את התמונה שצורפה לכתבתו של אהרן רבינוביץ, שבה נראו "משתתפים בחתונת נכדו של האדמו"ר מגור בירושלים, ב–2007", שצילם אבי אוחיון/לע"מ, חבושים בשטריימלים. לבושתם, רק הם רשאים לייבא את הפרוות הללו מן התעשייה האכזרית כל כך. ומהסיבה המוצדקת, שבגללה קיים האיסור לייבא את הפרוות הללו, פטורים "צדיקים" אלה — כמה מצער!

מנחם ברויאר, תל אביב

כ"ט בנובמבר 2

מדוע אנו חוגגים את כ"ט בנובמבר כאשר ב–1947 עצרת האו"ם החליטה על סיום המנדט הבריטי והקמת שתי מדינות, אבל אנו מתעלמים מכ"ט בנובמבר 2012, כאשר אותה עצרת האו"ם החליטה שפלשתינה היא מדינה?

ד"ר יהודית רונת, כפר סבא



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#