הפיתוח חיוני לירושלים

מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה

בתגובה על "ממערב תיפתח הרעה" מאת אסתר זנדברג ("הארץ", גלריה, 1.1)

עמדת המתנגדים לתוכנית מערב ירושלים מתעלמת מהמבנה הגיאופוליטי, הטופוגרפי, החברתי וההיסטורי המיוחד של העיר. גופים ירוקים, המתיימרים לייצג את טובת העיר, חתמו על מסמך הבנות והסכימו לתוכנית, ואילו כעת הם מתנגדים.

מדור הזירה

יש לתכנן את הבנייה בעיר בהתאם לתחזיות האוכלוסין לשנת 2020. תוספת של 21 אלף יחידות דיור למערב העיר היא רק חלק ממה שנדרש. על פי תוכנית המתאר החדשה, מוצעים אזורי בנייה חדשים על כ-7,000 דונם בלבד, כל הרחבה נוספת של השטחים שיועדו לבנייה ולפיתוח תפגע מאוד ב"שלד הירוק" של העיר.

מאז הכריזה הממשלה על פרויקט התחדשות עירונית הוגשו בירושלים 13 תוכניות - אף לא אחת מהן לא עמדה בקריטריונים וגם לא אושרה. ניסיון העבר מלמד שעיבוי שכונות קיימות בירושלים הוא משימה קשה ומורכבת. תוספת של 43 אלף יחידות דיור היא משימה בלתי אפשרית, או שהשגתה תלויה בגורמים רבים.

אשר לטענה שתוכנית מערב ירושלים תפגע בשטחים פתוחים: התוכנית משתרעת על כ-24 אלף דונם, שרק כ-6,000 מהם יועדו לפיתוח עירוני, כ-25% משטח התוכנית. כביש הטבעת המערבי וההשקעות הכרוכות בו נובעים לא רק מתוכנית הפיתוח של מערב העיר, אלא מתוכנית האב לפיתוח מערכת הדרכים הראשית והעורקית של ירושלים, לרבות כביש הטבעת המזרחי. עיריית ירושלים הכינה תוכנית אב לפיתוח מרכז העיר והקימה חברה עירונית המטפלת אך ורק בשיקום ופיתוח מרכז העיר, ללא קשר לתוכניות הרחבת העיר מערבה.

אדריכל אורי שטרית

מהנדס העיר ירושלים

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ