התנ"ך לא תמיד ראה את הדבשת

ארכיאולוגים שביצעו חפירות בבקעת תמנע ובירדן סבורים שהגמל עלה לארץ 300 שנה מאוחר מהמקובל לחשוב, לאחר מלכות דוד ושלמה

ניר חסון
ניר חסון
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
ניר חסון
ניר חסון

בספר בראשית פרק ל"ב, פסוקים אחדים לפני המפגש הדרמטי של יעקב אבינו עם המלאך, מסופר על המנחות ששולח יעקב לעשיו אחיו. לצד "עזים מאתיים ותיישים עשרים", שולח יעקב גם "גמלים מניקות ובניהם, שלושים". אזכורם של גמלים בספר בראשית, בסיפור יעקב, כמו גם בסיפורי אברהם ויוסף הוא אנכרוניזם מוכר היטב במדע הארכיאולוגיה ואחת ההוכחות החותכות לכך שהמקרא נכתב מאות שנים לאחר האירועים המתוארים בו, שכן כל הראיות הארכיאולוגיות מצביעות על כך שגם אם היו דמויות היסטוריות בשם יעקב ועשיו הם לא הכירו את הבהמה בעלת הדבשת, או לפחות לא הכירו אותה כבהמת מסע. זאת, מאחר שבתקופת האבות לא היו גמלים מבויתים בארץ ישראל ובסביבותיה.

תגיות:

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ