חברות הטכנולוגיה מנסחות כללים אתיים לשימוש באינטליגנציה מלאכותית

חוקרים מגוגל, פייסבוק, אמזון, איי־בי־אם ומיקרוסופט משתפים פעולה על מנת לקבוע סטנדרטים שיבטיחו כי חקר הבינה המלאכותית ישפר את חיי בני האדם ולא יפגע בהם

ג'ון מרקוף, ניו יורק טיימס
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
ג'ון מרקוף, ניו יורק טיימס

במשך שנים החדירו יוצרים של סרטי מדע בדיוני בצופיהם פחד מפני כל הדברים השליליים שמכונות המצוידות בבינה מלאכותית עלולות לעולל לבני אדם. אבל בעשור או שניים הקרובים, הדבר העיקרי שצריך להדאיג את האזרח הפשוט הוא האפשרות שרובוטים יגזלו את מקום עבודתו, או יתנגשו בו בכביש המהיר.

כעת, חמש מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם מנסות לקבוע סטנדרטים אתיים בתחום הבינה המלאכותית. בעוד שהמדע הבדיוני מתמקד באיום הקיומי שנשקף מבינה מלאכותית, חוקרים מ"אלפבית" (החברה האם של גוגל), אמזון, פייסבוק, איי־בי־אם ומיקרוסופט מקיימים מפגשים ודנים בסוגיות קונקרטיות יותר, כמו ההשפעה שצפויה להיות לבינה מלאכותית על מקומות עבודה, על התחבורה ואפילו על המלחמות.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ