מחקר: אפשר לפעול לשיפור הבנת הנקרא של דיסלקטים כבר בגיל הגן
החוקרים גילו קשר בין צפיפות תאי עצב ומספרם באזור מסוים במוח לפער בין יכולות קריאה להבנת הנקרא. כשליש מהילדים הדיסלקטים מצליחים מצליחים להבין את הנקרא, למרות הקושי בפענוח
פיתוח יכולות קוגנטיביות בגילאים צעירים עשוי לשפר את הבנת הנקרא של דיסלקטים - כך עולה ממחקר שפורסם באחרונה בכתב העת PLoS ONE. החוקרים מצאו כי יכולות קוגנטיביות גבוהות מסייעות לילדים להתגבר על קשיים בקריאה. המחקר עשוי לשמש לפיתוח תוכניות חינוכיות יעילות יותר לשיפור היכולות - כמו משחקים הדורשים חשיבה אסטרטגית, מהירות תגובה וזיכרון.
תגובות
על סדר היום
בשיתוף BEND