חוקרים רתמו את כוחות החישוב של המאה ה-21 לחיפוש אחר יסודות המוזיקה

בהתבסס על ניתוח תיאורים אתנוגרפיים ואוסף הקלטות של מוזיקה מרחבי העולם, מחקר חדש בחן מהו אותו מרכיב אוניברסלי במוזיקה האנושית - והאם הוא אכן חוצה תרבויות כפי שנהוג לחשוב

אסף רונאל
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אסף רונאל

אחת הקלישאות החביבות על מוזיקאים רבים היא שהמוזיקה היא שפה אוניברסלית, שבעזרתה אפשר לגשר על כל פער תרבותי. ואכן, אין צורך לדעת מרוקאית או ספרדית כדי ליהנות ממוזיקה שמקורה במרוקו או בארגנטינה. שירה ונגינה מופיעות בכל התרבויות האנושיות המוכרות. אולם השוני בין מוזיקה של תרבויות שונות אינו נופל מהשוני שבין התרבויות עצמן, ולעתים אף עולה עליו. אפשר שמוזיקה של תרבות אחרת (או אפילו מוזיקה של בני דור אחר מאותה תרבות) תישמע כאוסף צלילים חסר פשר. אם כן, מהו אותו מרכיב "אוניברסלי" במוזיקה האנושית? מחקר חדש, שנעזר במאגר נתונים מגוון, כלים סטטיסטיים מתקדמים ושילוב בין דיסציפלינות אקדמיות שונות, מבקש להציע תשובה לשאלה הזאת, ולזהות מרכיבים במוזיקה המאפיינים את התרבות האנושית כולה.

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ