אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

מאמר ישראלי על תאים סולאריים נבחר לאוסף מאמרים שיוכלו "לשנות את העולם"

ד"ר אבי יוסיפוף, עומר כספי, ופרופסור חנוך סנדרוביץ' יצרו אלגוריתם שיכול לתרום רבות לקידום השימוש באנרגיה ירוקה בעולם. את האוסף מפרסמת אותה ההוצאה לאור שאחראית לכתב העת היוקרתי Nature

תאים סולאריים בקליפורניה, ב-2016
Mike Blake/רויטרס

מאמר של חוקרים ישראלים נבחר לאחד המאמרים ביוזמת "לשנות את העולם, מאמר אחד כל פעם" לשנת 2017 של ההוצאה לאור ספרינגר נייצ'ר, שאחראית להוצאה לאור של כתב העת Nature ועוד עשרות כתבי עת אקדמיים מובילים.

המאמר של ד"ר אבי יוסיפוף, ראש התוכנית למערכות מידע במרכז האקדמי למשפט ועסקים, עומר כספי ופרופסור חנוך סנדרוביץ' מציג אלגוריתם שיכול לתרום רבות לקידום השימוש באנרגיה ירוקה בעולם. המאמרים שנכנסים ליוזמה נבחרים על ידי העורכים הראשיים של כתבי העת השונים של ההוצאה, והמאמר הישראלי נבחר כנציג כתב העת Journal of Cheminformatics.

רשימת המאמרים המלאה

ד"ר אבי יוסיפוף

הפיתוח של החוקרים עוסק בשימוש באלגוריתם של למידת מכונה, שעל סמך נתונים של תאים סולאריים שמוזנים לתוכו בונה מודל מתמטי המאפשר לבנות תאים יעילים. "טווח השיפור של יעילות התאים", אומר ד"ר יוסיפוף, "הגיע כמעט לפי שניים". הפיתוח של ד"ר יוסיפוף עוסק בתאים סולאריים מהדור החדש, שקיבל את התואר דור 3, ונמצא כרגע רק במעבדות. הדור הקודם (דור 2) של התאים הסולאריים כבר נמצא כיום על הגגות באירופה, אם כי לא בישראל, וידרשו עוד כמה שנים עד שהדור החדש יהיה זמין כמוצר מסחרי.

לקריאת המאמר

ד"ר יוסיפוף הסביר שהוא הופתע מהבחירה במאמר. ההישג של המחקר הישראלי, שזיכה אותם בכבוד, הוא בשימוש בתחום המחקר המתפתח של מדע הנתונים ולמידת מכונה כדי להביא לפריצות דרך בנושא האנרגיה הירוקה, שמעסיק מדענים ומקבלי החלטות רבים בימים אלה. האלגוריתם שלו, מסביר ד"ר יוסיפוף, מראה שלא צריך ללכת למעבדה ולבנות תאים סולאריים שונים כדי לבדוק מי מהם יותר יעיל, ואפשר פשוט להזין את הנתונים למחשב.