בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אופניים: אין רשיון, אין קבוצה

אוסטרליה רצתה קבוצת רוכבים בכירה, אז הכוכב המקומי רובי מקיואן הוחתם וכולם התכוננו לבכורה ההיסטורית בטור הביתי, אלא שממש לפני חג המולד הגיעה ההודעה: הבקשה לרישיון נדחתה. 25 רוכבים מצאו את עצמם מובטלים רגע לפני פתיחת העונה, ולמדו בדרך הקשה שלא חייבים להיות על האופניים כדי להתרסק

תגובות

טור דאון אנדר | 16 עד 23 בינואר

רובי מקיואן ורובי האנטר היו בין הרוכבים שהתייצבו הבוקר על קו הזינוק באדלייד, בתצורה שונה לחלוטין ממה שחשבו לפני שבועות ספורים. האופניים היו אחרים, התלבושות שונות וכך גם השם שהופיע עליהן. לפחות הם היו שם. אחרים אינם כה בני מזל.

לא היתה סמליות גדולה מכך שבמירוץ פתיחת העונה בסבב הפרו-טור, שמתקיים באוסטרליה, תושק גם קבוצת האופניים הבכירה הראשונה בתולדות המדינה. הכל היה מוכן - שם אטרקטיבי (פגאסוס), רוכבים מוכרים והרבה מאוד רצון טוב להפוך את החידוש להצלחה. ואז הכל קרס.

מאוסטרליה כבר יצאו כמובן קבוצות אופניים. בשנים האחרונות פעלה בסבב קונטיננטל, הדרג השלישי בחשיבותו, קבוצת "פליי וי" של חברת "פגאסוס ספורט". לקראת 2011 תכננו בחברה לעלות כיתה, אפילו שתיים. ספונסרים גויסו, רוכבים הוחתמו, וקבוצת פגאסוס החדשה היתה בין המבקשות רישיון פרו-טור, שמבטיח מקום בכל המירוצים הגדולים.

מקיואן מוביל. דיבר תחילה על פרישה, אך לבסוף חתם בקבוצת רדיושאק (תצלום: אי-אף-פי)

בדיעבד, כאן החלו הקלקולים. ב-UCI, התאחדות האופניים הבינלאומית, מספרים כי מההתחלה התגלו בעיות בבקשות של פגאסוס, וגם ההזדמנויות שקיבלה לתקנן לא הספיקו. באוקטובר הציגו ב-UCI את דרוג הקבוצות שהגישו בקשות. פגאסוס דורגה במקום ה-23, נמוך מדי בשביל רישיון פרו-טור.

לאיש לא היו טענות באותו שלב. הדרוג מקצועי ומבוסס על הישגי העבר של הרוכבים החתומים בקבוצות. מעבר לכך, הוא הותיר לפגאסוס אלטרנטיבה ראויה - בקשה לקבלת רישיון פרו-קונטיננטל, הדרג השני בענף, שגם דרכו קיים סיכוי להגיע למירוצים בכירים. בטור האוסטרלי, למשל, הבהירו שמקומה על קו הזינוק מובטח, רק שתקבל רישיון.

באותם ימים, הדבר נראה ודאי. בדצמבר התגלו הסדקים הראשונים. רגע לפני המועד האחרון להגשת הבקשה התברר כי ג'ורג' ג'ילט ג'וניור, בנו של הבעלים לשעבר של ליוורפול, הסיר בפתאומיות את תמיכתו בפגאסוס. יש הטוענים כי פרשת הסמים של קונטאדור הרתיעה אותו, ייתכן שהבעיות הכלכליות של המשפחה היו הגורם. כך או כך, הקבוצה נותרה עם בור של 4.6 מיליון דולר בתקציב של 7 מיליון. ואף מלה על כך שהמנכ"ל כריס ווייט דיבר חודשים קודם לכן על סכום כפול.

פנייה ישירה לנשיא UCI העניקה לפגאסוס ארכה. תוך ימים הודיעו בקבוצה כי גייסו סכום נוסף ואף סיכמו עם כמה רוכבים על קיצוץ בשכרם, שיוחזר להם במידה שיצליחו להגדיל מחדש את התקציב. המסמכים הוגשו, ובפגאסוס נרגעו. ממש לפני חג המולד חזרה התשובה: גם הבקשה לרישיון פרו-קונטיננטל נדחתה.

אין תוכנית ב'

מאז מתנהלת מלחמת מלים. ב-UCI טענו כי פגאסוס לא הגישה ערבויות מספקות להבטחת שכר אנשיה עד סוף השנה וכי "לפרויקט חסרה חשיבה מקצוענית מהרגע הראשון". ווייט השיב במסמכים שמראים כי לכאורה עמדה לבסוף הקבוצה בכל הדרישות. לדמויות הכי חשובות זה כבר לא יעזור.

25 רוכבים חתמו בפגאסוס, בהם מקיואן והאנטר. רבים מהם הגיעו מקבוצות פרו-טור, אחרים קיוו להתקדם מהדרגים הנמוכים. רגע לפני פתיחת העונה, הם מצאו עצמם ללא קבוצה, כשבקבוצות האחרות נותרו מעט מקומות פנויים. "50 אנשים מחוסרי עבודה, 25 רוכבים ללא קבוצה. כל הכבוד UCI, תודה רבה. כל כך הרבה עבודה, מאמץ, מחויבות, להט והקרבה ירדו לטמיון. זה הורס", צייץ מקיואן בטוויטר.

האוסטרלי בן ה-38, שמתעתד לסיים את הקריירה בסוף השנה, דיבר תחילה על פרישה מיידית. למזלו, הוא והאנטר הוחתמו במהירות בקבוצת רדיושאק. גם סוויין טאפט, יאצק מורייקו ודומינק קורנו מצאו תחליף. אחרים לא. "הכל מלא, אין תפקידים. כרגע אין לי דבר", סיפר הנדריק רדאנט, שעזב את אומגה פארמה-לוטו כדי לחבור לפגאסוס כמנהל מקצועי.

בפגאסוס עוד מקווים לקבל רישיון קונטיננטל ולהתחרות בדרג השלישי, אך לרבים זה לא מספיק. "כולנו מרגישים שתלו אותנו לייבוש", סיפר ג'ונתן קנטוול, שבשנתיים האחרונות ניצח ב-47 מירוצים עם "פליי וי", "פניתי לכל קבוצה שאני מכיר, אבל קשה למצוא עבודה חדשה בעיתוי הזה. אין לי תוכנית ב'. אני בן 28 וצריך להתמודד נגד הבחורים הגדולים בקביעות כדי להראות את פניי ולהשיג תוצאות. הדרך היחידה לעשות זאת היא בקבוצת פרו-טור או פרו-קונטיננטל".

קנטוול ולוק רוברטס, בעל מדליית זהב אולימפית מ-2004, בני מזל. הם נבחרו על ידי איגוד האופניים המקומי, ששולח לטור האוסטרלי שבעה רוכבים מטעמו, ויזכו להתחרות השבוע. מה יעשו אחר כך, גם הם לא יודעים. באוסטרליה מדברים על חברה נוספת ששואפת להקים קבוצה, בראשות ענק הקרוואנים ג'רי ריאן, אבל זה יקרה רק לקראת 2012. ובאופניים, כידוע, מי שלא מתקדם נשאר מאחור.

שוב אתם? המתחרים הבולטים בטור האוסטרלי

לאנס ארמסטרונג - רדיושאק | לפני שנתיים הוא התחיל את הקאמבק המתוקשר באוסטרליה. הפעם היא תהיה הבמה למירוץ המקצועני האחרון מחוץ לארצות הברית של הרוכב הגדול.

אנדרה גרייפל - פארמה-לוטו | זכייתו השנייה בטור האוסטרלי, לפני שנה, פתחה עונה מצוינת שהניבה 21 ניצחונות ואת פרס רוכב השנה בגרמניה. הפעם הוא מגיע עם קבוצה חדשה.

אלן דייויס - אסטנה | למדינה המארחת אולי אין קבוצה משלה, אבל בהחלט יש לה רוכבים מצוינים. אלוף הטור האוסטרלי לפני שנתיים הוא בוודאי מועמד בכיר לספק ניצחון מקומי.

גרג הנדרסון - סקיי | העונה הראשונה של הקבוצה הבריטית היתה די מאכזבת בסופו של דבר. הרוכב הניו זילנדי יכול לדאוג שהשנייה תיפתח בצורה הרבה יותר טובה.

מארק קאבנדיש - HTC-קולומביה | תחילת סיבוב הפרידה של רובי מקיואן מהווה גם הזדמנות עבור הבריטי להבהיר מיהו הספרינטר המהיר בעולם, לפני שאחד מיריביו יסור מדרכו.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#