בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

החל מהיום: מירוצי מכוניות בישראל - חוקיים

הבעיה: אף חברת ביטוח ישראלית לא הסכימה עדיין לבטח את המירוצים, הנאמדים בכ-50 מיליוני שקלים לתחרות

תגובות

שש שנים אחרי חקיקתו של חוק הנהיגה המוטורי, המכשיר מירוצי מכוניות בישראל, הודיע היום (שני) משרד התרבות והספורט כי השלים את גיבוש התקנות שיאפשרו את מימושו.

רובן המכריע של התקנות כבר נכנס לתוקף, ולפיכך עצם קיום מירוצי מכוניות בישראל מוגדר כיום כחוקי. במשרד התרבות והספורט העריכו כי תחרויות הספורט המוטורי הראשונות ייערכו כבר השנה.

הדייטונה 500. בקרוב בישראל? תצלום: רויטרס

כאמור, חוק הנהיגה המוטורי המקורי נחקק כבר בשנת 2005, ואולם עד כה לא הושלמו התקנות שנועדו לאפשר את מימושו. היום, במהלך דיון בוועדת החינוך, התרבות והספורט בכנסת הודיעו נציגי משרד התרבות והספורט כי לאחרונה הושלם ניסוחן של 14 תקנות, בשיתוף עם שמונה משרדי ממשלה שונים. תקנה נוספת, הנוגעת לייבוא כלי הרכב לישראל, אמורה להיחתם בימים הקרובים על ידי שר התמ"ת שלום שמחון.

ראש מינהל הספורט, ד"ר אורי שפר, הודיע בדיון כי "בשנת 2011 נתחיל לקיים תחרויות ספורט מוטורי בישראל". נציגי משרד הספורט הבהירו לחברי הוועדה כי המשרד פועל בזהירות בכל הנוגע ליישומו של החוק, בשל היותו ספורט מסוכן. בין היתר, הוחלט על הקמת משרד רישוי מתקדם, המציע שירות מכוון לכל דורש, הכשרת מאמנים ובוחני כלים תחרותיים להוצאת רישיונות נהיגה וכלים וגיבוש כללי הנהיגה הספורטיבית בתחום הטכני.

עם הסדרת הביטוח למירוצים, ייהנו ההתאחדויות מתמיכה של משרד הספורט בכפוף למבחני תמיכה. הבעיה המרכזית כעת נעוצה באיתור חברת ביטוח ישראלית שתסכים לבטח את המשתתפים במירוצים השונים, בשל העלות הכספית הגבוהה המוערכת בכ-50 מיליוני שקלים לתחרות.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#