בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

קמרון מייר במסלול הנכון

קמרון מייר מזגזג בין הישגים מרשימים על הכביש למדליות על המסלול. "אני אוהב את שני הדברים, אבל לפעמים קשה לעשות את שניהם כי זה מוציא הרבה מהגוף שלי", מודה הרוכב האוסטרלי הצעיר. אז למה הוא עושה את זה? כי הוא יכול

תגובות

מיד אחרי שניצח בסוף ינואר בטור האוסטרלי, מירוץ כביש בן שישה ימים, המריא קמרון מייר לברלין והשתתף בתחרות מסלול באורך זהה. משם המשיך לג'ירונה לעשרה ימי אימונים בכביש, טס לעומאן לרכוב 845 קילומטר בטור המקומי, ואז חבר להכנות של נבחרת המסלול האוסטרלית. בסוף השבוע באפלדורן שבהולנד הוא ינסה להגן על תאריו העולמיים במירוץ הנקודות, במאדיסון ובמרדף הקבוצתי.

"המעבר מהכבישים למסלול אחרי הטור האוסטרלי היה הלם", מודה מייר, "אני אוהב את שני הדברים, אבל לפעמים קשה לעשות את שניהם כי זה מוציא הרבה מהגוף שלי, מנטלית ופיסית".

אז למה לעשות את שניהם? כי הוא יכול. בגיל 23 טרם מגיעים רוכבי הכביש לבשלות מלאה. על המסלול, לעומת זאת, מייר כבר יכול לכוון להישגים הגדולים ביותר. בעוד בטור דה פראנס לא יזכו לראות את האוסטרלי גם בשתי המהדורות הקרובות, בכל הנוגע לאולימפיאדה הוא כבר סימן "את המטרה הגדולה שלי: מדליה בלונדון".

וחוץ מזה, הכל החל במסלול. בילדותו עברו התלמידים בבית ספרו סדנת אימונים, שהסתיימה בחלוקת כרטיסים לוולודרום (מסלול רכיבה) מקומי. מייר ומשפחתו ניצלו אותם, ומאותו יום הכל השתנה. לא רק קמרון התאהב בענף, כך גם אחיו טראוויס, הצעיר ממנו בשנה. ואצל אביהם קן, רוכב בעברו, נדלק מחדש הניצוץ.

"נתתי להם עצות ודברים כאלה, אבל החלטתי שלא אאמן אותם בגלל שזה לפעמים לא מצליח בין אב לבן", מספר קן, "לפעמים צריך למתוח גבולות כי לא רוצים שזה יהפוך למגעיל". מה שהוא כן עשה זה לקחת את הילדים לאימונים ולתחרויות. כיום, מתמקדת העבודה שלו ושל אשתו בסידור אוסף המזכרות שלהם. "יש המון מדליות שהם לא סידרו, הן בכל מקום", מספר טראוויס על בית המשפחה.

חלקן הגדול שייך לקמרון. ב-2006 הוא רמז על הבאות כשזכה בשתי מדליות זהב במסלול באליפות העולם לנוער, לפני שנשלח לבית חולים לאחר התרסקות, כשהוא סובל מזעזוע מוח קל. "הרופא לא חשב שזה רעיון כל כך טוב שאתחרה, אבל יצאתי מבית החולים למלון, אספתי את הציוד והמשכתי למסלול". באותו ערב הוסיף למאזנו זהב שלישי.

כמו השלקים

מאז, ההישגים המשיכו לזרום. בין השאר, הוא סיים רביעי במירוץ הנקודות באולימפיאדת בייג'ין. כה מרשימה היתה רכיבתו, שתוך חודשיים הוחתם בקבוצת הכביש גרמין. מאט ווייט, המנהל המקצועי שבחר בו, מאמין שמייר מיועד לגדולות. "הוא רוכב של התמודדות על תארים במירוצי קטעים", קבע בראיון ל"סייקלינג וויקלי", "הוא בנוי כך, חי כך. הוא בוגר מאוד, מתמודד עם לחץ, שומר על אנרגיה ועקביות בעבודה ובאימונים, מסוגל לטפס ולהתמודד נגד השעון. יש לו כל מה שצריך".

בעוד טראוויס, שהוחתם בגרמין גם כן, נטש לאחרונה את המסלול לטובת הכביש, קמרון ממשיך לדלג ביניהם. את השנה שעברה פתח עם דאבל משפחתי, כשהוכתר לאלוף אוסטרליה במירוץ נגד השעון בעוד אחיו מנצח במירוץ הכביש. אחר כך סיים שלישי בטור של עומאן, המשיך לשלוש מדליות זהב באליפות העולם במסלול, חזר לכביש כשהשלים לראשונה את אחד מהגראנד טורים, הג'ירו ד'איטליה, ואז הוסיף שלוש מדליות זהב במסלול במשחקי חבר העמים.

ווייט, שפוטר לאחרונה מגרמין, מזהיר את איגוד האופניים האוסטרלי כי יתקשה להשאיר את מייר במירוצי המסלול גם בעתיד. הפער הכלכלי משמעותי. "החלק הקשה יהיה להמשיך למצוא עבורו תמריצים אחרי השנה הקרובה", הסביר, "כוח המשיכה של הכסף שניתן לעשות בכביש משמעותי כאשר יש לך כישרון כזה".

ואם למישהו עוד היה ספק בנוגע לכישרון, הוא קיבל אישור בינואר כשמייר ניצח במירוץ קטעים ראשון בדרג הבכיר. הטור האוסטרלי נוטה להסביר פנים דווקא לספרינטרים, אבל מייר הגבוה והרזה הפגין את תבונתו הטקטית והשאיר את כולם מאחור. "בתמונות של האלופים, לצד כל השרירנים, יהיה קמרון הכחוש", התבדח אחיו.

הבונוס היה לעשות זאת בעודו רוכב לצד אליל ילדותו. "היה ייחודי לזכות כשארמסטרונג שם", סיפר מייר, "יום אחד ארצה להתחרות בטור דה פראנס, אבל אני עדיין מתפתח וצובר ניסיון. יידרשו כמה שנים עד שזה יקרה".

יש לו זמן. בעוד חודשיים ישוב רוכב השנה באוסטרליה לג'ירו כדי לצבור ניסיון נוסף. "קמרון הוא ממש סופרסטאר, ויכול לעשות בספורט הזה מה שהוא רוצה", אומר מאט ווילסון, עמיתו לקבוצה. טראוויס מקווה להצטרף אליו, "כך שנהפוך יום אחד למשהו כמו האחים שלק, בצמרת הטור דה פראנס". עד אז, דרכו של קמרון מייר עוברת במסלול באפלדורן.



מייר מוביל את הדבוקה האוסטרלית. ''המטרה הגדולה שלי: מדליה בלונדון''



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#