בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

ליגת העל בכדורסל | דבוק במוכר והטוב, אם יש לך כזה

לכל קבוצות ליגת העל יש מהלכים מסוימים בהם אפשר "לדבוק גם בפלייאוף" כמאמר הקלישאה. חוץ מהחבורה הכשרונית וחסרת הרועה של הפועל י-ם

תגובות

1. אחת הקלישאות שפרשנים שהיו פעם מאמנים אוהבים לומר היא ש"בפלייאוף אתה הולך על הדברים שעבדו לך הכי טוב במהלך העונה". בתוך הכלל הזה מסתתרת הנחה מוקדמת, טריוויאלית לכאורה, שלכל קבוצה יש מהלכים שהם בגדר באנקר. למכבי תל אביב יש את משחק הפנים של סופו ואת החדירות של אידסון ופארגו, שמחפשים את הקלעים שנעים על קשת השלוש, אבל האם גם לשאר הקבוצות יש מהלכים שמאפיינים אותן באופן מובהק?

בבני השרון מדובר במשחק הפנים של שון ג'יימס ובבידודים של ניילון, לא שיא התחכום, אבל בהחלט בעל אופי; גלבוע דובקת עוד מאשתקד בפיק-אנד-רול של מקל עם גבוה, כשיבזורי מחכה בפינה החלשה, ולאחרונה צורף גם פוסט-אפ של קילינגסוורת'; באשדוד עובדים יפה עם פיק-אנד-רול של טפירו את דאנקן ובידודים של קרטר; חולון בעיקר רצה בפיקוחו של רוט ומבודדת את ארנולד כשהוא כשיר, ובמקרה של ראשל"צ ונתניה די קשה לסמן מהלכים מאפיינים.

מי נעדרת מהרשימה? ירושלים כמובן, הקבוצה הכי חסרת סגנון בליגה. מה המהלך שקטש יסמן ברבע הרביעי של משחק מס' 5 מול אשדוד? הנעת כדור על קשת השלוש? חדירה פרועה של ג'ייסון ריץ'? אלו לא מהלכים שעבדו כל העונה ולכן דובקים בהם בפלייאוף, זו ברירת מחדל של עדר כישרוני וחסר רועה. אם החבורה המקרית הזו עוד תצליח לגנוב אליפות, יהיה זה הנימוק המושלם לביטול הפיינל-פור. בתרחיש מטורף כזה, על ראשי האיגוד למנות מיידית את קטש למאמן הנבחרת. ניכר שהוא בינוני בעבודה שיטתית וארוכה, ומתאים הרבה יותר לאירועי שיא קצרים, בהם מדברים בעיקר כריזמה וחושים חדים.

2. אחת לכמה שנים מקפיד משה ביטון להזכיר שהוא השופט הכי מצחיק בליגה, והשבוע דאג להדגיש זאת בדו"ח המשחק של הפועל תל אביב מול יקנעם/מגידו. האוהדים האדומים קיללו אותו לאורך כל המשחק, והוא מצא לנכון לפרט בטופס את תוכנן של חלק מהקללות. "שתראה שואה לך ולכל המשפחה שלך", הוא ציטט אוהד שרדף אחריו בירידה לחדר ההלבשה, וכתב שאחר צעק לו "איך לא היית בשואה, איך".

מה גרם לביטון להתעקש על ה"איך" הנוסף בסוף המשפט השני, "איך" שלא מוסיף כלום לתוכן הקללה? נראה שהוא חושב ש"איך" בסיום משפט איחול שטני, כזה שגם מתחיל בתהיה "איך", מעצים את הארס ומדגיש את רשעות המקלל, ולכן יש לצטטו. מי ששם לב לדקויות כאלה הוא בדיוק האדם שגם יבחין אם היה אופנסיב או לא בשעת לחץ.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#