בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

פורמולה 1: לואיס המילטון נוהג במרירות מופרזת

עמיתיו טוענים שהוא משתולל על הכביש, אבל השבוע איבד לואיס המילטון שליטה גם על פיו כשהצהיר, לאחר שנענש שוב ושוב: "אולי זה בגלל שאני שחור". למרות שמיהר לתקן והבהיר שאמר זאת בבדיחות הדעת, נראה כי הדבר היחיד שמנחה כיום את האנגלי, לשעבר הדבר הגדול הבא בפורמולה 1, הוא תסכול

תגובות

זו היתה בדיחה לא מוצלחת, הוא הצהיר מאוחר יותר, ומן הסתם דיבר אמת. עוד כאשר אמר את הדברים במקור, הוא הוסיף צחקוק שהבהיר כי אינו רציני. ובכל זאת, לכולם ברור כי את הקלף הזה אסור היה לו לשלוף אפילו כהלצה. אז מה גרם ללואיס המילטון, בשנתו החמישית בפורמולה 1, לאבד לרגע את שיקול הדעת ולהכריז: "אולי זה בגלל שאני שחור"?

מונטה קרלו אולי יפהפייה, אבל היא לא הסבירה פנים להמילטון השנה. במקצה הדרוג בשבת הוא סיים במקום השביעי בלבד, וגם אותו איבד אחרי שנענש. למירוץ עצמו זינק תשיעי, נענש שוב בגין מעורבות בתאונה וסיים שישי. אחר כך זומן לפגישה עם מנהלי המירוץ כדי לדון בתאונה נוספת, ונענש ב-20 שניות. הן אמנם לא שינו את מיקומו הסופי, אבל הנהג האנגלי התפוצץ.

המילטון. "כשהרגשות סוערים, אתה לא תמיד אומר את הדבר הנכון", אמר הנהג בן ה-26 (תצלומים: אי-פי)

"מתוך שישה מירוצים העונה, נקראתי לפגישה עם מנהלי המירוץ חמש פעמים. זו בדיחה", הצהיר המילטון בראיון ל-BBC. הוא האשים בשתי התאונות את פליפה מאסה ופסטור מלדונאדו, ציין את העובדה שמאסה לא נענש במקצה הדרוג על אף שעיכב אותו, לטענתו, וקבע: "זה מגוחך, הנהגים האלה מגוחכים, זה מטופש". כשנשאל מדוע הוא זה שנענש שוב ושוב, אמר: "אולי זה בגלל שאני שחור, זה מה שעלי ג'י אומר, אני לא יודע".

היו שהתייחסו לדבריו ברצינות, היו שלא. כך או כך, זמן קצר אחר כך הוא מיהר להתנצל בפני מנהלי המירוץ. "מה שאמרתי זו בדיחה, שלא היתה מצחיקה. הבהרתי להם כי כשהרגשות סוערים, ובסוף מירוצים הם אינטנסיביים מאוד, אתה לא תמיד אומר את הדבר הנכון. הם קיבלו את ההסבר שלי ולחצנו ידיים. סוף השבוע היה קשה, אני מרגיש כאילו הכל נזרק עלי, והצלחתי להתמודד הכי טוב שאני יכול".

לא רבים יסכימו עם הקביעה הזו. הן מאסה והן מלדונאדו האשימו אותו בתאונות, שהובילו לפרישתם מהמירוץ. הברזילאי קרא "להעניש אותו שוב, ובצורה טובה - אחרת הוא לא ילמד", בעוד הנהג מוונצואלה טען כי עמיתו האנגלי "אופטימי מדי" בניסיונות העקיפה שלו. "אולי", הוסיף מלדונאדו, "יש לו בעיה בגלל מעמדו - הוא נאבק על האליפות".

האמנם? המילטון הוא אמנם הקרוב ביותר למוליך הדרוג, סבסטיאן וטל, אבל פער של 58 נקודות אחרי שישה מירוצים הוא גדול מאוד, גם כשניצחון מעניק 25. כל שהאנגלי מצליח לעשות זה לאסוף את השאריות שמותיר מאחוריו הגרמני, כמו בניצחונו בסין. בחמשת המירוצים האחרים ניצח אלוף העולם.

כן, אני נודניק

התסכול של המילטון ברור. לפני מספר שנים הוא היה הדבר החדש והלוהט, הכישרון שיזכה באליפויות עולם רבות. בשנתו הראשונה (2007) הוא איבד את התואר ברגע האחרון, בשנייה כבר זכה בו. אין ספק לגבי יכולתו, המתבטאת גם בתוצאותיו העדיפות מאלה של עמיתו לקבוצה, ג'נסון באטן, אבל לאליפות שנייה היא לא מביאה אותו. לא כשהמכונית של מקלארן נופלת מאלו של יריבותיה. העונה, חרף שדרוג דרמטי לרכב ערב פתיחת העונה, הרד בול של וטל משאירה לו אבק.

לפני הגראנד פרי הסיני רמז המילטון כי נאמנותו למקלארן, הקבוצה שתמכה בו מגיל צעיר ונתנה לו הזדמנות בסבב כשהיה בן 22, אינה מובטחת. כשנשאל מה הסיכוי שיסיים את הקריירה במקלארן, השיב הנהג בן ה-26: "יש לי רק זמן קצר בפורמולה 1. אני בר מזל מספיק להיות בקבוצה בכירה בה נוח לי, אבל אני רוצה לזכות באליפויות. בסוף השנה עליך לבחון את מצבך ואת מה שקרה".

מה שקורה הוא שהמילטון רחוק מאליפות, והשילוב בין תסכולו להרפתקנותו מהווה חומר נפץ, כזה שגרם לזימוניו החוזרים ונשנים למנהלי המירוץ. במלזיה נענש עם פרננדו אלונסו בעקבות תקרית מירוצים, וכתוצאה מכך הורד מהמקום השביעי לשמיני. בטורקיה התעקש לעקוף את מארק וובר כבר בהקפה הראשונה, ואיבד שני מקומות. אחרי המירוץ בספרד האשים לא פחות משלושה נהגים כי עיכבו אותו באופן בלתי חוקי במטרה לעזור לווטל - מיכאל שומאכר ושני נהגי טורו רוסו, קבוצת הבת של רד בול. "אתה תוהה אם הוא צריך לשנות את צורת המחשבה שלו בעניין", אומר מרטין בראנדל, נהג העבר ופרשן BBC, "זו לא תמיד יכולה להיות אשמת הנהג האחר".

צודק, לפעמים זו הקבוצה. את קשייו במקצה הדרוג האחרון במונאקו תלה המילטון בהמלצת אנשי מקלארן לחכות עד שייצא להקפה השנייה. "היתה לי המהירות לפול פוזישן, אני בטוח בכך", הסביר. האנגלי גם מודה שהוא נודניק לא קטן, שכל הזמן יושב על הכתף של אנשי הצוות כדי לדחוף אותם לשפר את המכונית.

במקלארן מכירים את התכשיט שלהם, על מעלותיו ומגרעותיו. הם גם מאמינים כי נהיגתו ההרפתקנית גורמת לו נזק בכך שהיא מגבירה את הבלאי בצמיגי ה"פירלי" העדינים גם כך. "אבל זה לואיס, ולכן הוא נהג פנטסטי, כל כך מלהיב לראות אותו מתחרה", אומר מרטין וויטמארש, ראש הקבוצה. כרגע, אלא אם יחול מפנה, זה כל מה שיש להמילטון לעשות. אחרי מונאקו, אליה הגיע עם ציפיות לתחילתו של מהפך, הוא נשמע כמי שעומד להוריד ציפיות ופרופיל: "אנסה לסתום את הפה וליהנות משאר העונה".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#