בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אליפות ישראל באופני כביש: בדרך לג'ירו עוצרים ברמות נפתלי

ניב ליבנר חי בחלום - עושה את הדבר שהוא הכי אוהב לצד הרוכבים הגדולים בעולם, מתאמן ברמה הגבוהה ביותר, טועם מאהבת הקהל ואפילו מרוויח מזה כסף. בשבת הוא יעשה סיבוב דאווין באליפות ישראל

תגובות

אליפות ישראל באופני כביש | שבת, 25.6

כשניב ליבנר עלה על האופניים בפעם הראשונה - וזה קרה רק בגיל 11 - הוא ממש לא חשב שיום יבוא וזו תהיה העבודה שלו. שהוא יקום בבוקר, יעלה על האופניים, יתחרה ובסוף החודש יקבל עבור זה תלוש משכורת. אבל זה בדיוק מה שקרה, כשהשנה הצטרף ל"Amore & Vita", קבוצת רכיבה מקצוענית מאיטליה.

השבוע הוא חוזר לכאן כדי לנסות לשמור על תואר אלוף ישראל באופני כביש. "אליפות ישראל הוא אירוע השיא של האופניים בארץ, וזה מאוד חשוב לי", אומר ליבנר, "אבל מעבר למה שהאליפות מסמלת בשבילנו בארץ, זה גם מאפשר לי, אם אצליח לזכות כמו בשנה שעברה, להתחרות בחו"ל עם חולצה של אלוף הארץ. אני אוכל ללבוש חולצה אחרת משל שאר חבריי לקבוצה, שיש עליה את דגל ישראל. זה חשוב לי, וגם חשוב לקבוצה שלי, שמאוד מתגאה בזה שיש לה אלוף לאומי".

לפני שעבר לאיטליה רכב ליבנר במשך שנתיים בקבוצה חובבנית בספרד, ולאורך כל התקופה ניסה לשמור על קשר עם העולם המקצועני, אולי יצליח למצוא לעצמו קבוצה. הזכייה באליפות ישראל, יחד עם זכייה בתחרות בספרד, תפסו את תשומת לבה של הקבוצה האיטלקית, וליבנר עשה את קפיצת המדרגה המיוחלת.

ליבנר (בתלבושת הבהירה) במדי הקבוצה האיטלקית. "המטרה היא לנצח שלב באחת התחרויות הגדולות" (תצלום: Amore & Vita )

"העונה אני מתחרה ברמה הרבה יותר גבוהה מבעבר, מול קבוצות מקצועניות מהדרג הראשון, שיש להן רוכבים שמנצחים קטעים בטור דה פראנס ובג'ירו ד'איטליה", מתגאה הרוכב בן ה-23, "כמובן שקשה להשוות את ההישגים שלי השנה לאלה שהיו לי קודם, כי הרמה של התחרויות מאוד עלתה, אבל אני מרגיש שהשיפור מגיע ושקצב ההתקדמות ממשיך".

עבור ליבנר מדובר בהגשמת חלום. מבחינתו, הוא מתחרה ראש בראש עם הכוכבים של הענף. "זה מאוד מרגש לעמוד עם הרוכבים הבכירים על קו הזינוק. עם אלברטו קונטאדור, שהוא אולי השם הכי מוכר היום בענף, עוד לא יצא לי לרכוב, אבל עם אלופים לאומיים של הרבה מדינות אחרות כן. יש כמובן גם באזז תקשורתי בכל מקום בו מתקיימת תחרות כזאת. יש הרבה קהל ואנשים מבקשים להצטלם או לקבל חתימה. כיף מאוד לראות את ההתייחסות שלהם לספורט. בארץ אין מספיק חשיפה לענף, מה שיוצר קושי להתפרנס ממנו, וזה מרגש אותי שלמרות זאת אני מצליח. ברמה בה אני נמצא יש לא מעט רוכבים שזו בעצם העבודה שלהם, שהם מפרנסים משפחה מהרכיבה".

רק שלב בדרך

אך לא בכל יום יש תחרות והתרגשות גדולה. חיי המקצוען הם גם עבודה קשה וסיזיפית יום אחר יום. "השנה, לדוגמה, הקבוצה שלי לא מתחרה הרבה. בדרג הראשון בדרך כלל מתחרים בין 80 ל-100 ימים בשנה, ולי עד סוף השנה ייצא בערך לעשות 60 ימי תחרויות", משתף ליבנר על חיי הליגיונר בחו"ל, "סדר היום שלי הוא בעיקר הרבה מאוד שעות על האופניים. חוץ מזה לא עושים הרבה, מוסיפים רק תזונה מסודרת וצריך להקפיד על שעות שינה. בזמן הפנוי שכן יש לי, לפעמים חברה שלי מוריה מגיעה, שזה תמיד נחמד".

השבוע יתנתק ליבנר מהתמיכה המקצועית, ויגיע לקבל קצת תמיכה מסוג אחר - מהמשפחה, החברה והחברים בארץ. הבדלי הרמות בין החובבנות הישראלית למקצוענות האירופית פחות מטרידים אותו. "זה נכון שיש הבדל, אבל אני משתדל שלא להתייחס לזה, אלא רק למה שקורה על האופניים שלי. השאר זה תפאורה, מה שיש לך על האופניים זה מה שיש. גם אם יש לך צוות מכונאים גדול מאוד מאחוריך, זה לא מה שיעזור לך לרכוב מהר יותר. בסופו של דבר, זה אתה מול השאר".

"השיפור שאני מרגיש מאז שעברתי לקבוצה מקצוענית הוא בעיקר בגלל האימונים, אבל זה גם דבר טבעי שקורה עם הזמן. אני לא חושב שהייתי רוכב פחות טוב אם הייתי ממשיך בקבוצה חובבנית, אבל עכשיו אני מקבל יותר הזדמנויות להוכיח את עצמי", הוא מסייג ועובר לסמן יעדים: "המטרה היא יום אחד אפילו לנצח שלב באחת התחרויות הגדולות. אם לא הייתי מאמין בזה, לא הייתי מגיע לכאן. הקבוצה האיטלקית היא לא המטרה הסופית, אלא רק שלב בדרך".

הדרך הזאת, יודע ליבנר, ארוכה, קשה ומפותלת, אבל כל יום יש מה שמזכיר לו למה הוא שם. "אני פשוט לא יכול בלי האופניים. אני קם בבוקר ורק מחכה לרכיבה. התחרויות מספקות לי אדרנלין ברמה שקשה להבין, ואני מסתכל על כל אחת מהן כהזדמנות להראות מה אני שווה".

תחרות ברמה

אליפות ישראל באופני כביש תיערך בשבת הקרובה ברמות נפתלי

התחרות מחולקת לשלוש קבוצות גיל: ג'וניורס, קאדטים ועילית * אורך המסלול הוא 13.3 ק"מ, כשהגברים יבצעו 11 הקפות, בעוד שהנשים יקיפו אותו שבע פעמים



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#