מתכוננים לבחינה? כדאי לכם להיכנס לכושר

מחקרים חדשים מצאו קשר ישיר בין פעילות גופנית ליכולת למידה וזיכרון, כמו גם תשובות לשאלות כמו מתי וכמה כדאי להתאמן

גרטשן ריינולדס, ניו יורק טיימס
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
גרטשן ריינולדס, ניו יורק טיימס

במהלך העשור האחרון, במחקרים שבחנו חיות ובני אדם, הוכח כי פעילות גופנית משפרת את היכולת ללמוד ולזכור. אך הפרטים על התהליכים הללו נותרו מטושטשים. האם טוב יותר להתעמל לפני שלומדים משהו חדש? או שמא תוך כדי? והאם הפעילות הגופנית צריכה להיות אגרסיבית או בעצימות נמוכה?

שני מחקרים חדשים מתמודדים עם השאלות הללו, ומגיעים למסקנה לפיה הטיימינג והאינטנסיביות של האימון – אפילו כשמדובר בסשן בודד – בהחלט יכולים להשפיע על היכולת לזכור, אם כי לא תמיד באופן מועיל. כדי להגיע למסקנה זו, חוקרים שניהלו את המחקר הגדול והאמביציוזי יותר מבין השניים – שפורסם במאי ב"Plos One" – גייסו 81 נשים צעירות ובריאות שדוברות גרמנית מלידה, וחילקו אותן לשלוש קבוצות באופן אקראי. כל קבוצה הקשיבה במשך 30 דקות באוזניות לצמדי מלים: המלה הראשונה בהגייה גרמנית נפוצה והשנייה במקבילתה הפולנית. הנשים התבקשו לשנן את המלה הלא מוכרת.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ