להתאושש מפעילות גופנית בחמישה צעדים פשוטים

שינה ארוכה ואיכותית, צריכת פחמימות וחלבונים, משטר אימונים מגוון ושתייה מרובה. כל מה שצריך לדעת על הפעילות שלאחר ההתעמלות

אמיתי גזית
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אמיתי גזית

1. תשנו טוב
אל תוותרו על התאוששות הכוללת תזונה, הרפיה ושינה. זהו חלק בלתי נפרד מהאימון. העומס המופעל על הגוף במהלך פעילות גופנית עצימה גורם לירידה ביכולת, ורק בשלב ההתאוששות יש פיצוי, בנייה ושיקום, וכתוצאה מכך שיפור.

אם למרות האימונים אתם סובלים מירידה בביצועים ובמוטיבציה, מחולשה, מעייפות ומחוסר תיאבון, יתכן שהסיבה לכך היא עומס יתר. כדי להתמודד עם התופעות ולשפר ביצועים מומלץ למתן את עצימות האימונים, ובמקרים חמורים לקחת הפוגה של כמה ימים. בכל מקרה, הקפידו על כ-8-7 שעות שינה איכותית. מחקרים מצאו קשר בין חסך בשעות השינה לירידה בתפקוד המערכת החיסונית וההורמונלית. שינה טובה תצמצם את הסיכון לפציעות ומחלות.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ