תורת הקצב

האם אפשר להתחיל הכי מהר ולאט לאט להגביר?

התחלה מהירה, שמירה על קצב קבוע או התחלה אטית וסיום מהיר. קצב הריצה מהווה לעתים את ההבדל בין ריצה מהנה ומועילה לאסון ספורטיבי

אורי טלשיר
אורי טלשיר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אורי טלשיר
אורי טלשיר

על יד הבריכה של קיבוץ עסיסים הדמיוני פשט אלון 'קרמבו' שגיב את מדי הצבא וסיפר לסרג'יו מהי הדרך הטובה ביותר לשחות 100 מטר. "אתה מתחיל הכי מהר שלך, ולאט לאט מגביר", היתה התובנה המיתולוגית. מאז הופיעו לא מעט מחקרים - מבוססים ומנומקים יותר - על אסטרטגיית שמירת הקצב, או בשמה המקצועי Pacing. חלוקת הקצב, בין אם מדובר באימון או בתחרות, מתייחסת לבחירת קצב נכון לפעילות, כזה שיאפשר שימוש יעיל וחסכוני במאגרי האנרגיה השונים עד להשלמת המשימה. כך, מעבר לכישרון, לחוסן המנטלי או לאיכות הנעליים, מומחים טוענים כי הכתבת הקצב היא אחד העקרונות החשובים ביותר בכל פעילות גופנית, כזה שמבדיל בין הגשמה לדשדוש. מציאת האיזון היא משימה מורכבת יותר מ"מבצע סבתא".

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ