שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

הדרך הטובה ביותר לבחור נעלי ריצה

מחקר חדש בחן את הקשר בין פציעות ריצה לנעליים, והעלה מסקנה מפתיעה: כמה שנוח יותר, ככה בריא יותר

גרטשן ריינולדס, ניו יורק טיימס
גרטשן ריינולדס, ניו יורק טיימס

מחקר חדש על אודות נעלי ריצה ופציעות בספורט מעלה כי רצים רבים נועלים את הנעליים הלא נכונות, או שיש ברשותם את הנעליים הנכונות – אך במקרה. לפי המחקר, יש דרך אמינה לבחור את הזוג המתאים ביותר, אבל היא כה פשוטה עד שרבים מאתנו מתעלמים ממנה.

מנקודת מבט מדעית, הקשר בין נעלי ריצה לפציעות תמיד היה שנוי במחלוקת. עד היום, רוב המתאמנים החובבים בחרו את נעליהם לפי שתי קטגוריות טכניות במהותן. הראשונה היא מידת העיקול של הקרסול - אורתופדים, מאמנים ורצים סברו תקופה ארוכה כי ככל שקיים עיקול גדול יותר כך הסיכוי לפציעה רב יותר. הגורם השני הוא המשקל המוטל על כף הרגל בכל צעד וספיגתו על ידי הגוף, נושא שקיבל תשומת לב רבה בהקשר של ריצה ללא נעליים כלל. חלק מהרצים טוענים כי רגל יחפה, או עם נעל קלה במיוחד, היא הדרך האפקטיבית ביותר להימנע מפציעות.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ