מתאמנים ולא מצליחים לרדת במשקל? אולי זאת הסיבה

מחקר חדש בחן את הקשר בין אימון גופני לתיאבון, ומצא כי אימונים קצרים או קלים מותירים את המתעמל עם תחושת רעב, כך שלאחר האימון הוא למעשה צובר בחזרה את הקלוריות שהוריד במהלכו. מה לעשות? בעיקר להעלות את משך האימון

גרטשן ריינולדס, ניו יורק טיימס
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
גרטשן ריינולדס, ניו יורק טיימס

מסתבר שישנם סוגי אימון טובים יותר על מנת לדכא תיאבון ולתרום לבקרת משקל, כך מצביע מחקר חדש שבחן את הקשר בין אימון גופני לרעב. מסקנות המחקר מצביעות על כך שרמת המאמץ שמופעל תוך כדי האימון משפיע על התיאבון, לעיתים בדרכים מפתיעות ביותר.

כמו כל אדם שהחל בתוכנית אימונים, מערכת היחסים בין אימון, תיאבון, בקרת משקל ורעב היא מורכבת ולעיתים מנוגדת לאינטואיציות. עד כה, נראה היה כי החשבון הוא די פשוט - שורפים קלוריות בזמן אימון גופני וכך, לאורך זמן, צפויים לרדת גם בקילוגרמים. אבל המציאות, כמובן, יותר מורכבת ומרגיזה מזה. בשני מחקרים מדעיים עולה כי רוב האנשים שהחלו להתאמן יורידו פחות קילוגרמים מכפי שיצפו לאור מספר הקלוריות ששרפו במהלך האימון. אנשים רבים אפילו מעלים במשקל.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ