בכירים על קו הזינוק - אקטיב - הארץ

בכירים על קו הזינוק

מנכ"לים ומנכ"ליות במשק נדבקו בחיידק הספורט. כמו בחיים, גם כאן הם מציבים יעדים ורצים אל המטרה. ארבעה מהם חושפים איך הכל התחיל

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
ארן הרשלג, interval

גיא אוסדון, 34, שותף במסעדות בנדיקט

מגורים: תל אביב

ממסי עד לונה צ'מטאיי

איך הכל התחיל: "כל חיי רצתי, ומרוצי הטריאתלון תמיד גירו ואתגרו אותי. לפני שנתיים הייתי בחופשה עם חבר שמתחרה במרוצים, והחלטתי שאצטרף גם כן. מאז התחרתי מספר פעמים והיה חזק מאוד".

מספר אימונים שבועיים: "שני אימוני ריצה, אחד נפח והשני עליות ואינטרוולים; שני אימוני שחייה, אחד בבריכה והשני בים; ושני אימוני אופניים".

תחרויות שהשתתפתי: "טריאתלון ראשון לציון, טריאתלון תל אביב וטריאתלון גן שמואל".

כמה זמן אני עוסק בתחביב: "מתחילת 2011".

המוטו שלי: "להתחבר לזה, להיות מאותגר ולהצליח לשלב הכל עם מציאות החיים".

טיפ לספורטאים מתחילים: "להקשיב להמלצות המאמן ולא לחפף בהתחלה. זה ספורט עם עצימות גבוהה מאוד ובמידה ולא מקפידים ההנאה נעלמת והפציעות מגיעות. אף אחד מאיתנו לא היה שחיין, אצן ורוכב אופניים מקצועי ביחד ולכן יש הרבה מה ללמוד ולשפר, לכן כנראה גם לא נמאס כי השילובים מרעננים".

על מה אני לא מתפשר: "על הבריאות בעיקר, בנוסף משתדל לעשות את האימונים בשעות שגוזלות פחות זמן משותף ממשפחה וחברים".

יעדים ומטרות: "מניח שכרגע חצי איש ברזל".

גיא אוסדון. "להצליח לשלב הכל עם מציאות החיים"צילום: צלם אותי

יש לכם סיפורים מתחרויות בהן השתתפתם מסביב לעולם? ספרו לנו בפייסבוק

אורנה דרימן, 38, מנכ"לית פיקארו גיוס והשמה להייטק

מגורים: תל אביב

איך הכל התחיל: "לפני 16 שנים, כשהייתי סטודנטית בירושלים, הגעתי בחופשת הסמסטר לביתה של אימי בתל אביב, שנהגה באותה תקופה ללכת מדי יום להליכות ספורטיביות בטיילת. התחלתי בהליכות ומהר מאוד גיליתי שמשעמם לי ללכת ועברתי לריצות".

מספר אימונים שבועיים: "6-5 אימוני ריצה בשבוע הכוללים ריצת נפח אחת בשבת - רצוי בשטח. ריצת איכות אחת בשבוע, והשאר ריצות של 15-12 ק"מ בקצב נוח".

תחרויות שהשתתפתי: "מרתון שיקגו, מרתון טבריה, מרתון ברלין ומרתון תל אביב. כמו כן ריצת שטח של 30 ק"מ, וכמה מרוצים של 10 ק"מ".

כמה זמן אני עוסקת בתחביב: "16 שנים, כאשר בשמונה הראשונות רצתי אך ורק לכיף ולנשמה, בלי יעדים ומרוצים. את המרתון הראשון עשיתי ב-2003 בטבריה לאחר ששוכנעתי על ידי מדריך חדר הכושר להשתתף, ומבלי שעשיתי הכנה מוקדמת ראויה".

המוטו שלי: "להציב יעדים ריאליים והכי חשוב לשמור על שגרת האימונים ועל ההנאה שבריצה".

טיפ לספורטאים מתחילים: "מצאו ספורט שאתם אוהבים והתחילו לאט לאט ובקצב שאתם מרגישים שתוכלו להתמיד בו לאורך זמן. אל תתחרו באף אחד, אלא בכח הרצון וההתמדה שלכם".

על מה אני לא מתפשרת: "בתוך לוח זמנים צפוף ושעות עבודה ארוכות כמנכ"לית, אני לא מוותרת על שגרת האימונים, ותמיד אעדיף את ההנאה שבריצה, על פני השגתן של התוצאות הכי מהירות".

יעדים ומטרות: "כרגע אני בהריון מתקדם עם תאומים ולכן המטרה העיקרית היא לחזור מהר ככל האפשר אחרי הלידה לשגרת אימונים, ובתקווה לרוץ שוב מרתון מלא תוך שנה מן הלידה".

אורנה דרימן. "תמיד אעדיף את ההנאה שבריצה, על פני השגתן של התוצאות הכי מהירות"צילום: עופר ביידה

אלון אולמן, 47, מייסד ובעלים של החברות "קוד המנצח" ו"פריצת גבולות"

מגורים: חיפה

איך הכל התחיל: "לספורט התחרותי הגעתי כאשר הייתי מדריך בפו"ם, וראיתי כל בוקר אנשים "מעצבנים" כאלה, עם ברק בעיניים ואנרגיה מתפרצת. שאלתי אותם לאן הם רצים כל בוקר והם סיפרו לי שהם מתכוננים לריצת מרתון. אני, אחרי ניתוח של כריתת שליש ריאה, החלטתי שאני חייב את זה לעצמי ליום הולדת ה-40 שלי. התחלתי להתאמן איתם ולאחר ארבעה חודשים השתתפתי במרתון וגם בטריאתלון ספרינט. רציתי עוד מתחושת העילוי שהרגשתי לאחר התחרויות, וכך, כאשר פגשתי בחבר שחשף אותי לראשונה לתחרות איש הברזל, נרשמתי, לאחר היסוס קל. כעבור שבעה חודשים וחצי כבר הייתי על קו הסיום. שינוי התודעה שחוויתי על הקו שינה את חיי לנצח".

מספר אימונים שבועיים: "חמישה אימונים שבועיים הכוללים ריצה, שחיה ורכיבה. בשבועות הטובים גם פעמיים בשבוע משקולות ופילאטיס".

תחרויות שהשתתפתי: "ארבע תחרויות איש ברזל (אריזונה, אוסטריה, פרנקפורט וברצלונה) וב-2010 השתתפתי בטראנס-אלפ. בין לבין השתתפתי גם בכמה מרתונים ובמספר רב של טריאתלונים".

כמה זמן אני עוסק בתחביב: "כשמונה שנים".

המוטו שלי: "הכל אפשרי, זה לא מה אתה יכול אלא מה אתה מוכן לעשות (לשלם מחיר) כדי שזה יקרה. אנשים רגילים יכולים להשיג תוצאות לא רגילות, הצלחה היא לא פוקס - חלומות נועדו להגשמה".

טיפ לספורטאים מתחילים: "הציבו מטרה מרגשת ומפחידה, עבדו על פי תוכנית, חייכו במהלך הפעילות והזכירו לעצמכם למה אתם עושים את זה".

על מה אני לא מתפשר: "על ערכים, סטנדרטים והתקדמות".

יעדים ומטרות: "תחרות אחת גדולה בסדר גודל של איש ברזל או הטראנס-אלפ כל שנה עד גיל 60".

אלון אולמן. "ראיתי כל בוקר אנשים 'מעצבנים' כאלה, עם ברק בעיניים ואנרגיה מתפרצת"

אקטיב | מדור חדש על ריצה, אופניים ואקסטרים

שי ליפשיץ, 58, מנכ"ל ג'יפורס

מגורים: הרצליה

איך הכל התחיל: "לפני כ-12 שנים עברתי תאונת דרכים קלה. בעקבותיה התחלתי לרוץ, תחילה לבד ואחר כך הצטרפתי לקבוצת רצי רעננה, המהווה מסגרת חברתית ומקצועית תומכת ומעודדת. שם עליתי דרגה וגיליתי את עולם הריצה הארוכה ואחר כך את הטריאתלון".

מספר אימונים שבועיים: "פעמיים בשבוע אימוני איכות - עליות, ספרינטים ואינטרוולים, עם המאמן גווין קנינג. מעבר לכך, שלוש ריצות נפח במסגרת קבוצתית. לפני תחרויות מטרה האימונים משתנים ומותאמים ליעדים".

תחרויות שהשתתפתי: "12 מרתונים, ביניהם: טבריה, תל אביב, ניו יורק, פריז, ברלין, אמסטרדם, וינה , שטוקהולם. וכמובן שגם את חצאי המרתון בבית שאן, עין גדי ופארק הירקון".

כמה זמן אני עוסק בתחביב: "מזה 12 שנים. בחמש השנים האחרונות אשתי הצטרפה אלי, ועשינו ביחד חמישה מרתונים".

המוטו שלי: "החיים הם מרתון, צריך לקחת כל דבר בראייה ובמחשבה לטווח ארוך. כשאתה מתחיל את המרתון – תחשוב גם איך לסיים אותו, וזה אומר שיש לתכנן את כל השלבים, לצבור כוח לסוף".

טיפ לספורטאים מתחילים: "להתחיל באופן מתון, לא להיכנס בסערה ולהיכוות, אלא לבנות את עצמך ואת היכולות באופן הדרגתי ומבוסס, אין קיצורי דרך. מאד מומלץ למצוא מסגרת קבוצתית מתאימה המשדרגת את הביצועים".

יעדים ומטרות: "היעדים שלי צנועים. להמשיך לרוץ עוד שנים רבות ושהגוף יעמוד במעמסה".

הכתבה לקוחה ממגזין interval - מגזין ספורט הסבולת החודשי של "הארץ"

שי ליפשיץ. "החיים הם מרתון"

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג כמחבר התגובה
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שהינני מסכים/ה עם תנאי השימוש של אתר הארץ