${m.global.stripData.hideElement}

 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

ישראמן

הקטר הצ'כי ממשיך לדהור במלוא הכוח

"הוא משהו אחר, סוג של מכונה", מספרים על פטר וברוסק, שעם 125 תחרויות איש ברזל באמתחתו, הותיר גם את יריביו באילת פעורי פה

11תגובות

גם אחרי עשר שעות של המתנה מורטת עצבים, הוויכוחים על קו הסיום של "ישראמן" נותרו ערים כאילו התחרות הוזנקה מספר דקות לפני כן. מצד אחד, היו שטענו כי פטר וברוסק "כבר השתתף ב־180 תחרויות איש ברזל". מנגד, עמד מחנה ספקן יותר שלא ממש האמין "כי יש מישהו בעולם שמסוגל לסיים תחרות איירונמן אחת לשלושה שבועות". רק כשהצ'כי צהוב השיער נשא את נאום הניצחון שלו, האמת יצאה לאור: "עד כה לקחתי חלק ב־125 תחרויות איש ברזל, אבל זו ללא ספק הקשה ביותר אי פעם", אמר. לאחר חישוב זריז, גם שועלי הסיבולת המנוסים ביותר בסצנת הטריאתלון נותרו פעורי פה.

שעות ספורות לאחר שסימן "וי" על אחת מעשרת תחרויות איש הברזל הקשות בעולם – בעוד מרבית המתחרים עדיין נמצאים אי שם על כביש 90 ונאבקים בשדים של ריצת המרתון - הצ'כי, שיחגוג השנה 40, נראה מאושש לגמרי במתחם המלון. "אני כבר רגיל למאמצים", סיפר ל"ספורט הארץ", "תוך יומיים שלושה כבר אהיה מסוגל לזנק לתחרות איירונמן נוספת". רפרוף קצר בתכנית המירוצים השנתית שלו הבהיר כי וברוסק אינו מתלוצץ. בשנת 2013 מתכוון האיש לזנק לפחות ל־15 תחרויות איש ברזל. באמצע, הוא מבטיח, אדחוס עוד כמה מרתונים.

"מעולם לא כיוונתי למספר מירוצים מסוים, אני פשוט אוהב להתחרות, וכמה שיותר", מתגונן המקצוען הצ'כי, "הנתונים המטורפים האלה פשוט הצטברו עם השנים, עם הוותק. ב־1999, כשטסתי לאוסטרליה לאיירונמן הראשון שלי (סיים במקום השישי; א.ג.), לא היה לי שמץ של מושג ש־14 שנים לאחר מכן אסיים יותר מ־100 תחרויות איש ברזל", הוא מודה.

petrvabrousek.eu

המקצוענים מולם מתמודד וברוסק בתחרויות ובסבבים השונים נוקטים בגישה שונה לגמרי. הם מעדיפים לדבוק בתכנית שנתית, אשר במקרה הקיצוני ביותר, כוללת שלוש תחרויות למרחק המלא (3.8 ק"מ שחייה, 180 ק"מ של רכיבה, ריצת מרתון). את עיקר הקילומטרז' השנתי יעדיפו לצבור באימונים או במירוצים לחצי המרחק. ההתאוששות בין תחרות לתחרות נמשכת מספר חודשים, ומבחינתם של אנשי הברזל "הנורמלים", קודמת לכל. בזמן שחבריו יוצאים לפגרת החורף באוקטובר, הקטר הצ'כי ממשיך לדהור במלוא הכוח עד תחילת דצמבר.

"הוא משהו אחר, סוג של מכונה", מעיד ברט קנדל בן ה־22, חבר הנבחרת ההולנדית שסיים את הישראמן במקום השני, "בכלל אי אפשר להסביר כיצד הגוף של האיש הזה עובד". מספר שבועות לפני שנחת בישראל, וברוסק עוד הספיק "לתפור" על הדרך את האיירונמן של מערב אוסטרליה בזמן מדהים של 8:41 שעות (שיאו האישי אגב, עומד על 8:22 שעות). המנצח הדני, ג'ימי ג'והנסן, הקדים את ה"מכונה" ב-11 דקות בלבד.

אבל כל מי שחושב שסודו של וברוסק טמון במחנות אימונים מפרכים, טיפולים פיזיותראפיים, תזונה סופר קפדנית או אפילו חומרים אסורים - כפי שכבר נרמז בעבר לגבי מנצח הישראמן - צפוי להתבדות. "אני דווקא שונא להתאמן", הוא מתוודה באופן מפתיע, "הסוד שלי הוא להתחרות - וכמה שיותר. גיליתי שזה מה שמשפיע הכי טוב על הגוף שלי". גם בגיל 40, צונח דופק המנוחה של וברוסק עד 27 פעימות לדקה.

לוח התחרויות השבועי שלו לעתים כולל שלושה מירוצים, או פשוט "כל אירוע באזור שלי שיש בו שחייה, רכיבה או ריצה", אומר האיש שבצעירותו היה אחד החותרים הטובים בצ'כיה, "לרוב אתחרה בעצימות נמוכה יחסית ואמנע מלהגיע לקו האדום שלי". בדרך זו מצליח וברוסק לתחזק קריירת טריאתלון מצליחה, שנמתחת על פני שלושה עשורים וכוללת יותר מ־20 ניצחונות בתחרויות איש הברזל. המאמצים הקשים יישמרו בדרך כלל לשיא העונה או לחילופין לאליפות העולם, בה הצ'כי משתתף כבר 14 שנים ברציפות.

ומה הוא עושה בזמן המת שבין התחרויות? הטריאתלט תמיד יעדיף להעביר אותו בביתו הכפרי, לא הרחק מהבירה פראג, כמה שיותר קרוב לאשתו ולשני ילדיו הקטנים. לדבריו, הם הדלק שלו, המנוע שדוחף אותו לנסוע בכל רחבי העולם במרדף אחר ניצחונות. וברוסק בהחלט יודע שמרבית חבריו לקווי הזינוק מנצלים את הזמן לאין ספור מחנות אימונים, "אבל אני לא מבין מה הטעם לנסוע למקום כל שהוא רק בשביל לאכול, לישון ולהתאמן", תוהה מנצח הישראמן הטרי. "מבחינתי להיות במקום כלשהו ללא משפחתי זה לפספס לגמרי את המשמעות האמיתית של החיים", הוא פוסק. הנוהל הקבוע בביתו הוא שכולם נוסעים ביחד לתחרויות.

Nick Morales
עשו לנו לייק וקבלו את מיטב הכתבות והפרשנויות של "ספורט הארץ" ישירות אליכם

בענף שבו אפילו החובבנים מקיצים בשעות מטורפות בבוקר וסופרים כל קילומטר ששחו, רכבו או רצו, נדמה שהצ'כי עומד במקום. מדי בוקר, לפני שאפילו יעלה על דעתו להתאמן, יכין וברוסק ארוחת בוקר למשפחה ויקפיץ את בנו פיליפ לבית הספר. רק אחרי שיעביר זמן איכות עם אשתו ובתו התינוקת (כשנולדה, מחק וברוסק את חשבון הפייסבוק האישי שלו כדי שיוכל להקדיש לה יותר זמן), ירשה לעצמו לצאת לאימון. את ארוחת הצהריים יאכל בבית ורק אם יישאר לו מספיק זמן בסוף היום, יקיים אימון נוסף. ומה כלל הברזל שלו? אף אימון אינו חורג מטווח שלוש השעות. פשוט אין לו את הסבלנות להתאמן.

"אם אתה נותן לעצמך להתרכז אך ורק בטריאתלון ומפסיק לחשוב על הדברים האחרים בחייך, אתה תישרף במוקדם או במאוחר", מזהיר וברוסק את המתמכרים החדשים הנוהרים לאיש הברזל. ומה הוא אומר לכל המומחים והפרשנים שכבר שנים מנבאים כי דווקא הוא זה שנמצא בסכנה של פציעה או שחיקה? "אתם תראו אותי על המסלול לפחות עוד עשר שנים". בשנה הבאה, הקטר הצ'כי מבטיח לשוב אלינו.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#