מרתון ירושלים |

אברהם קבאטו זכה בזמן שיא

הרץ האתיופי עבר את קו הסיום אחרי 2:16:29 שעות ויזכה בעשרת אלפים דולר. הצטרפו ללייב-בלוג אקטיבי מרחובות העיר העתיקה

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים

"מירוץ שכל אדם חייב לעשות לפחות פעם אחת בחייו". כך הגדיר ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, את המרתון שתארח עירו הבוקר (שישי). בעירייה מדווחים כי מספר הרצים שיזנקו לחמשת המקצים של המירוץ עומד על 19,500, כאשר מעט יותר מ־1,300 רצים יתמודדו עם המרחק המלא (42.2 קילומטרים). עלות הפקת האירוע נאמדת בכ־9 מיליון שקל.

המארגנים, שמאז היווסדו של מרתון ירושלים ב־2011 מנסים לשווק אותו כאטרקציה תיירותית, מתגאים בעובדה לפיה קרוב ל־1,700 רצים זרים ישתתפו במירוץ. לדבריהם, לפחות 5,500 רצים ירוצו מטעם עמותות חברתיות שונות, "דבר שהופך את מרתון ירושלים למירוץ החברתי ביותר בישראל". בתוך ההמולה, אגב, יהיה ניתן למצוא את שחקני בית"ר ירושלים, שהתחייבו להשתתף במקצה "החברתי" ל־800 מטר.

הצטרפו לדיווחים החיים של אילן גולדמן מרחובות הבירה:

גם אודי בן יעקב, מרתוניסט ותיק מצפון הארץ, יהיה שם. "בכל שנה, כשאני עובר בשער הגיא, אני מתחיל להרגיש את הפרפרים בבטן", הוא טוען, "ריצת מרתון בעיר כל כך מיוחדת ומלאת היסטוריה יוצרת אצלי התרגשות עצומה. היא גדולה בהרבה מזו שחוויתי במרתונים אחרים". ברזומה של בן יעקב מספר דו ספרתי של מרתונים - רובם מעבר לים - אך האתגר הירושלמי מניע אותו מדי שנה. “המסלול אינו מונוטוני כמו בטבריה או בתל אביב", הוא פוסק, "מדובר במסלול קשה שכולו עליות. החבר'ה קוראים לזה מסלול לגיבורים". עפר פדן, האחראי על שיווק המירוץ, מסביר כי לכך כיוונו המארגנים בעת קביעת המסלול: "אנחנו פונים לרצים אתגריים שמחפשים חוויה והתחככות ב־3,000 שנות היסטוריה. אלה שרודפים אחרי התוצאות פחות מעניינים אותנו".

קרן מרץ, עו"ד מחיפה, חוזרת למירוץ מדי שנה. היא מציינת את הנופים, האווירה המיוחדת והעידוד ברחובות הבירה. "היה לי קשה מאוד בשנה שעברה", היא מספרת, "מזג האוויר לא עשה לנו חיים קלים. הפעם אני חוזרת בשביל החוויה המתקנת". מפעילי האתר המטאורולוגי "ירושמים" דווקא מרגיעים, וצופים "יום נעים בהתאם לממוצע העונתי".

קבאטו חוגג את ניצחונו, הבוקר בירושליםצילום: פלאש 90

לדברי אורי קירשנבוים, רץ חובב מחולון, יש גם דברים שניתן לשפר. למשל, העובדה שאנשים נאלצים לנסוע עד לירושלים כדי לאסוף את ערכות המשתתף (ישנה אפשרות למשלוח בדואר בעלות של 60 שקל). מלבד זאת, הוא מודה כי "מדובר באירוע מושקע ומדהים. עם התמדה ושיווק, למרתון ירושלים יש פוטנציאל להפוך לאחד הגדולים בעולם".

אלא שהרעיון אינו קוסם לכולם. "אלו שרוצים לרוץ, שיתכבדו. רק שהעירייה תמצא להם כבישים שלא חוסמים את כל העיר", אומר זאב פרידמן, בעל דוכן בשוק מחנה יהודה, שצופה תנועת קונים אטית מהרגיל. "אי אפשר למנוע מאנשים להתכונן לשבת ולעשות קניות". צעד אחד רחוק יותר הלכו הפלסטינים, שעקב המתיחות בשבועות האחרונים קראו לכל המשתתפים ונותני החסות להחרים את המירוץ, שעובר בחלקה המזרחי של הבירה. הפעם זה לא יקרה. למרבה האירוניה, חלק מהסקס אפיל של מרתון ירושלים הוא המתח התמידי סביב העיר. 

מרתון ירושלים יוצר לדרך הבוקרצילום: פלאש 90
הרצים ברחובות הבירהצילום: פלאש 90
עשו לנו לייק וקבלו את מיטב הכתבות והפרשנויות של "ספורט הארץ" ישירות אליכם

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ