דייויד לנגל, גרדיאן
דייויד לנגל, גרדיאן

קומישינר ה-NBA, דייויד סטרן, שמתקרב לסוף כהונתו, נמצא במצב רוח טוב. המדים המיוחדים שהוציאה הליגה לקראת חג המולד, המיועדים למשחקים שייערכו ב-25 בדצמבר, נמכרים כמו לחמניות חמות בכל רחבי הגלובוס, מה שהופך את הקומישינר, בשנתו ה-30 בתפקיד, לאיש מאושר.

הסרטון בו נראים דווייט האוורד, כרמלו אנתוני, ג'ו ג'ונסון, ראסל ווסטברוק ודוויין ווייד מנגנים את מזמור חג המולד על ידי כדרור, זכה לחמש מיליון וחצי צפיות בששת ימיו הראשונים באוויר. מספרים כאלה גורמים לסטרן לחייך. "אם תפרסם על שלט במשחק NBA שמשודר ב-ESPN, בערך שני מיליון איש יצפו", הוא מסביר בראיון שנערך במשרדי הליגה שבניו יורק, "וכאן יש לך חמש מיליון וחצי אנשים שיצאו מגדרם כדי לראות את הפרסומת. זה מלהיב אותי".

סטרן אולי בן 70, אבל הוא מבין היטב את השפעות הניו-מדיה בכל הנוגע למומחיות שלו: שיווק. למרות זאת, עדיין ניכרת בקומישינר השמרנות. "אני לא אוהד גדול של החלפת המדים", הוא אומר, בזמן שהוא מתרפק על המדים הישנים שהיו יותר מסורתיים. אחרי שלושה עשורים בתפקיד, כשהפרישה באופק (2014), נראה כי אחד ההישגים הגדולים של הקומישינר הוא הפרדה מוחלטת בין דעותיו האישיות לבין טובת הארגון שהוא עומד בראשו. הוא מבין שזה לא משנה מה איש בגילו יחשוב על הליגה שמשווקת בעיקר לצעירים. סטרן לא אוהב את המוסיקה מחרישת האוזניים שנשמעת באולמות, אך לא תשמעו על כך מחאות מהבוס.

סטרן. מעטים יפקפקו בשינוי שחולל בליגהצילום: אי-פי

רבים פקפקו בסמכותו לאורך השנים – למשל הקנס שהטיל על סן אנטוניו כיוון שלא שיתפה את שחקניה הבכירים מול מיאמי – אך גם מבקריו החריפים ביותר לא יערערו על כך שכשיעזוב סטרן את משרדיו בשדרה החמישית בפעם האחרונה, הוא ישאיר אחריו ליגה גלובלית במצב בריא הרבה יותר מאשר קיבל לידיו ב-1984. כשנשאל מה היה השינוי הגדול ביותר בתקופתו, סטרן מתעקש שהוא יצטרך זמן מחוץ לענף כדי לענות על כך בכנות. אך הוא כן הצביע על שינויים, בעיקר בכל הנוגע לאולמות המאכלסים את 30 הקבוצות של ה-NBA.

"מ-1987 ועד עכשיו, כל אחד מהאולמות שיש לנו כיום שופץ או נבנה מחדש, ובחלק מהמקרים פעמיים. זה שינה את המקצוענות ואת הדרך בה תופש האוהד המצוי את המשחק ", הוא מסביר. "מסכי ענק נהיו נפוצים, מערכות השמע השתדרגו ותאי צפייה יוקרתיים הפכו למקום בו עושים עסקים", הוסיף.

הצטרפו לדף הפייסבוק של ספורט הארץ

סטרן גם מתייחס לחוזה הטלוויזיה שחתמה הליגה בתקופתו, מה שנחשב לאחד מהישגיו הגדולים. "חתמתי על החוזה הראשון בעונת 1979/80 (כשהיה עוד סגן הקומישינר), וקיבלתי 400 אלף דולר מחברת הכבלים USA , ששידרה לארבעה מיליון צופים. כיום, החוזה שלנו עם TNT ו-ESPN עומד על 750 מיליון דולר ושתי החברות מגיעות ליותר מ-100 מיליון צופים".

אולי זו הסיבה העיקרית לכך שסטרן זעם כל כך על הצעד שעשה גרג פופוביץ'. המשחק בין סן אנטוניו למיאמי היה המשחק המרכזי של הערב, ששודר ברחבי העולם. סטרן, שעבר דרך ארוכה עד שהפך את הליגה לפצצת רייטינג, פשוט רוצה לשמור על יעילות המותג שלו.

צפו בפרסומת שגרמה לסטרן לחייך:

תגיות:

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ