יורו 2012

רבעי הגמר מבחינת חזרה לשגרה

אחרי שלב בתים רווי בעניין ושערים, שלב רבעי הגמר החזיר את הנורמליות ליורו, כשהטובות יותר נצחו ועלו. אה, ופירלו גאון

אורי אוזן
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אורי אוזן

אחרי שלב בתים נהדר שטמן בחובו שערים רבים, כדורגל קצבי, חיובי וגם כמה הפתעות, נראה שברבעי הגמר של יורו 2012, הסדר שב על כנו. ארבע הנבחרות הפייבוריטיות העפילו לחצי הגמר, כולן בצדק מוחלט, כולן קיבלו אתנ שכרן על כדורגל חיובי (כל אחת בסגנונה ובדרכה) וצפוים לנו חצאי גמר מרתקים.

בשני רבעי הגמר הראשונים שתי הנבחרות שהעפילו מבית המוות קיבלו מתנה, לאחר ההגרלה הראשונית הקשה, כשקיבלו את שתי הנבחרות שהעפילו מבית א', החלש ביותר באליפות. ואכן שתיהן עלו די בקלות והפגינו דומיננטיות מוחלטת במשחקיהן. עובדה זו רק מעצימה את הביקורת על המהלך של פלאטיני להגדלת כמות הנבחרות המשתתפות ביורו ל-24.

מהלך כזה ייתן הזדמנות לנבחרות קטנות לקחת חלק בטורניר היוקרתי, כשביניהן גם נבחרת ישראל, אך המהלך יחליש משמעותית את רמת הטורניר. במקום שלב בתים מרתק שמפגיש נבחרות גדולות וחוסך לנו את שלב הגישושים, נקבל משחקים רבים שיהיו חד צדדיים והאקשן האמיתי יגיע רק בשלבים המאוחרים של הטורניר.

מדוע בלאן (משמאל) לא פתח עם נאסרי (מימין)?צילום: רויטרס

מה דעתכם על שלב רבעי הגמר של יורו 2012? שתפו אותנו בפייסבוק

שני משחקי רבע הגמר הנוספים הראו עליונות של נבחרת אחת מול התבטלות מוחלטת של השנייה. אנחנו רגילים שספרד כופה את סגנון משחקה על כל נבחרת אבל זה לא מצדיק את ההחלטה של לורן בלאן לעלות עם שני מגנים ימניים בצד אחד, עם  פלורן מאלודה השחוק בשני ולהשאיר על הספסל את שני השחקנים היצירתיים ביותר שלו - סמיר נאסרי וחאתם בן ארפה, כמו גם את ז'רמי מנז.

זהו רק צדק פואטי שהשער הראשון הובקע ממהלך נהדר בצד שמאל, שהחל באנדרס אינייסטה, שבכדי להצר את צעדיו שותף אנתוני רבייה, והמשיך בג'ורדי אלבה שעבר את מתיו דבישי, שהוסת לעמדת הקיצוני רק בכדי לנעול את האגף ולמנוע מאלבה לתמוך בהתקפה. השער השני הובקע בגלל האיטיות המחרידה של אדיל ראמי (בלם לא מספיק טוב לנבחרת כמו צרפת) שגרמה לרבייה להכשיל את פדרו.

במקום שהצרפתים ילחצו במרכז השדה ויצאו קדימה עם ארבעה שחקנים יצירתיים, בלאן העדיף לשחק שמרני ובעצם להיכנע מראש ולנהל קרב חפירות חסר סיכוי עם הספרדים. ההחלטה של דל בוסקה לעלות ללא חלוץ טבעי היתה נהדרת בעיניי וגרמה לספרדים לשלוט במשחק בצורה אבסולוטית ולייאש את הצרפתים. כמו כן החילופים שלו היו מצויינים, במיוחד הכניסה של פדרו וסנטי קאסורלה.

ברבע גמר האחרון שוב הוכח שהאנגלים פייבוריטים רק בעיני עצמם והם למעשה נבחרת בינונית ואפורה, ללא סיכוי ממשי לזכות בטורניר גדול. רוי הודג'סון השמרן התעקש במשך כל הטורניר לשחק עם אשלי יאנג בצד שמאל ולהשאיר את השחקן הכי טכני ומהיר שלו, תיאו וולקוט, על הספסל. יאנג תקע את המשחק האנגלי, מכיוון שהתעקש להכנס לאמצע, לרגל ימין החזקה שלו, ורץ היישר לתוך הצפיפות.

פירלו מקפיץ את הארט ומשנה את המומנטום לזכות האיטלקיםצילום: אי–פי

גם הגנתית התקשה יאנג להתמודד עם איגנאציו אבאטה ששיחק מצוין. בצד השני ג'יימס מילנר לא רווח מספיק את המשחק וגלן ג'ונסון, חרף יכולותיו ההתקפיות, לא יצא מספיק קדימה, כאשר המצב היחיד של האנגלים הגיע מהיציאה היחידה שלו קדימה.

החילופים של הודג'סון היו צפויים והכניסה של אנדי קארול רק הפריעה לויין רוני למצוא שטחים פנויים - צריך להקים ועדת חקירה איך עבור שחקן כל כך חד גוני וחסר כישרון כמו קארול, שילמה ליוורפול 35 מיליון פאונד.

מצד שני, אנדראה פירלו גאון. מלבד הפנדל המדהים שלו ששינה את המומנטום בבעיטות ההכרעה והוציא להארט את הרוח מהמפרשים, ניהול המשחק המבריק שלו, כדורי העומק הנדירים שהוא שולח בדיוק אבסולוטי, לעיתים מעומק החצי המגרש האיטלקי, והשליטה שלו בקצב המשחק, פשוט יוצאי דופן. אם יש מגיע בכדורגל אז מגיע לזידאן האיטלקי (קצת פחות חמום מח מהצרפתי) להגיע למעמד חצי גמר היורו אולי בטורניר הגדול האחרון שלו.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ