בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

טור דה פראנס: ואן אברמאט ניצח בקטע החמישי והגשים חלום שמעולם לא חלם

רוכב הקלאסיקות הבלגי דהר לבדו 17 קילומטרים אל קו הסיום ונפגש לראשונה עם החולצה הצהובה, במבחן הטיפוס הממשי הראשון של הרוכבים

תגובות
ואן אברמאט בחולצה הצהובה עם בובת אריה
Christophe Ena/אי־פי

"השנה זהו טור דה פראנס של מטפסים", אומר כריס פרום, האלוף המכהן. בין השאר, כולל המסלול שבעה טיפוסים בקטגוריה מיוחדת, הגבוהה ביותר (דרגה HC), ו-14 טיפוסים בקטגוריה הבאה (דרגה 1). אפילו שני הקטעים נגד השעון מבטיחים יתרון לרוכבים בעלי יכולות בהרים.

הטיפוסים הקשים באמת עדיין לפניהם, אבל היום (רביעי) כבר עמדו רגליהם של הרוכבים במבחן ממשי ראשון. בקטע החמישי המתינו להם שישה טיפוסים, ארבעה מהם - בקטגוריות 2 ו-3 - ב-45 הקילומטרים האחרונים. לנוכח העובדה שאחרי כל עלייה מגיעה ירידה, סומנה הפסגה האחרונה - בקול דה פון דה סר - כנקודת מפתח. מי שיגיע אליה ראשון, יוכל לגלוש אל הניצחון. גרג ואן אברמאט החליט שזה יהיה הוא.

2015 היתה שנה מעורבת עבור ואן אברמאט, רוכב הקלאסיקות המעולה; הוא השיג תוצאות מצוינות במירוצים החד-יומיים, אך הניצחונות חמקו ממנו. יותר מכך, במירוץ סן סבסטיאן כבר החל בפריצה שהיתה מובילה אותו לזכייה, עד שדווקא אופנוע של צלם טלוויזיה התנגש בו וריסק את אופניו. כמו כדי להכעיס, גם בטור של פלנדריה העונה נפל ועבר ניתוח.

לטור השנה, אם כך, הגיע ואן אברמאט עם הרבה מרץ. חלק גדול ממנו הוא הוציא בקטע היום, החל בהצטרפותו לקבוצת בריחה מוקדמת וכלה בבריחתו מהרוכב היחיד שנותר בה, יוצא לדהירת יחיד של 17 קילומטרים אל קו הסיום. הפעם לא ניצב איש - או אופנוע - בדרכו של הבלגי לא רק אל ניצחונו השני בקריירה בקטע בטור, אלא גם למפגש ראשון עם החולצה הצהובה. הוא אף פתח פער של 5:11 דקות בראש הדרוג המצטבר. "מעולם לא חלמתי על זה", אמר ומיד סתר את עצמו: "זה חלום גדול שמתגשם".

ואן אברמאט לא יזכה בטור, אבל עמיתו לקבוצת BMC, טיג'יי ואן גארדרן, שרד את יום הטיפוסים הראשון, נשאר צמוד לפרום. נאירו קינטאנה, וורן ברגיל ופאביו ארו הם בין הרוכבים הנוספים שעמדו בקצב. הרשימה הזו לא כוללת, גם הפעם, את אלברטו קונטאדור. הספרדי, שאולי עדיין סובל מנפילותיו בקטעים המוקדמים, איבד זמן נוסף ורחוק כעת 1:21 דקות מפרום וחבורתו. "זה היה טוב יותר משציפיתי", הפתיע הספרדי, "בחלק האחרון של הקטע התקשיתי לנשום". וינצ'נזו ניבאלי, ודאי בהשפעת מאמציו בג'ירו ד'איטליה לפני מספר שבועות, בכלל נמס בכבישים הללו.

כך קרה גם לפטר סגאן, המוביל ביומיים האחרונים, שנפרד מהחולצה הצהובה אליה נקשר כל כך. לפחות מחר ממתין לו - ולכולם - חזרה אל הקטעים המישוריים, רגע לפני ההגעה אל הפירנאים.

דרוג הקטע החמישי (לימוז' – לה ליורן, 213 ק"מ)

1. גרג ואן אברמאט (בלגיה, BMC)י 5:31:36 שעות

2. תומאס דה גנדט (בלגיה, לוטו סודל) + 2:34 דקות

3. ראפאל מייקה (פולין, טינקוף) + 5:04 דקות

4. חואקין רודריגס (ספרד, קטושה) + 5:04 דקות

5. דן מרטין (אירלנד, אטיקס-קוויקסטפ) + 5:07 דקות

 

דרוג מצטבר אחרי חמישה קטעים (החולצה הצהובה)

1. גרג ואן אברמאט (בלגיה, BMC)י 25:34:46 שעות

2. ז'וליאן אלאפיליפ (צרפת, אטיקס-קוויקסטפ) + 5:11 דקות

3. אלחנדרו ולוורדה (ספרד, מוביסטאר) + 5:13 דקות

4. חואקין רודריגס (ספרד, קטושה) + 5:14 דקות

5. כריס פרום (בריטניה, סקיי) + 5:17 דקות



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#