השבוע לפני 112 שנה

כך, כמעט בטעות, נולד הטור דה פראנס

העיתונאי פייר גיפאר תמך באלפרד דרייפוס, המרקיז דה דיון החליט בתגובה לחסל את עיתונו, הנרי דגראנז' מונה לעורך ה"ל'אוטו ולו". ז'ו לפברה, שערק לעיתון החדש, היה בסוף זה שהציע מירוץ אופניים חסר תקדים באורכו - שבדיעבד שרד הרבה אחרי כולם

אמיר ענבר
אמיר ענבר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אמיר ענבר
אמיר ענבר

20.11.1902 כיום, כאשר בישראל מתנהל קמפיין סביב חוק בכנסת, כדאי להיזכר בימים אחרים, בהם מאבקים בין עיתונים עשו יותר מאשר לבזבז אינצ'ים על האדרה עצמית. נכון, גם אז — לפני יותר מ־100 שנה — היה אינטרס מובהק, אך לצדו תועלת כללית. כזו שהשלכותיה מורגשות גם היום.

לפופולריות של האופניים בצרפת יש שורשים עמוקים, שנבעו מהדבר הפשוט ביותר שידעו לספק: דרך להגיע מנקודה א' לנקודה ב'. ענף הספורט התפתח בהתאם, עם דחיפה לא קטנה. עיתונות הספורט המקומית נהגה ליזום או לממן מירוצים כאמצעי להגברת מכירות. הרי אם תיצור תחרות מעניינת, אנשים ירצו לקרוא עליה ויצרני אופניים יתמכו בה כספית כדי לקדם את מוצריהם.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ