בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

למה אופניים זה לא סקסי

מאות אלפים רוכבים להנאתם ורבים נודדים לצפות בטור דה פראנס, אז למה אף אחד לא מטריח את עצמו לעודד אותנו באליפות ישראל?

28תגובות

כמו בכל שנה, גם בחודש יולי הקרוב יתכנסו מול מסכי הטלוויזיה במהלך 21 ימים בין 150 ל-200 מיליון צופים (מדי יום, כן?) מ-186 מדינות מסביב לגלובוס כדי לצפות באירוע הספורט השנתי הנצפה ביותר בעולם - הטור דה פראנס.

הצופים יעקבו אחרי 198 רוכבי האופניים הטובים בעולם שיאבקו ביניהם על התואר הנחשק ביותר בענף האופניים – אלוף הטור הצרפתי. לאורך 3,497 הקילומטרים אותם יגמאו הרוכבים, יצטופפו בין 12 ל-15 מיליון צופים בצדי הכבישים ויחכו לראות במרחק נגיעה את בכירי הגלדיאטורים המודרניים של ענף האופניים נלחמים זה בזה. בין הצופים - בעיקר מול המסכים, אך גם לאורך הכבישים - ניתן יהיה למצוא גם כמות מפתיעה של ישראלים, מבין 300,000 חובבי האופניים המתגלגלים בארצנו.

שבוע לפני הטור דה פראנס, יתקיימו ברחבי אירופה האליפויות הלאומיות, שיעניקו לזוכים המאושרים את הזכות לרכוב בחולצות ייחודיות. כל אלוף, וצבעי הלאום שלו. כמובן שגם תחרויות אלה מושכות אליהן קהל גדול ואוהד. כמו בכל רחבי אירופה, גם אליפות ישראל תתקיים בסוף השבוע הבא, אך ניסיון העבר מלמד שיותר ישראלים יעמדו בצדי הכבישים בצרפת, מאשר אלה שיעודדו ביוני בחיפה, בזמן שכמאה הרוכבים המובילים בארץ יאבקו על תואר האלוף הלאומי. ואני מוכן לאכול את הקסדה שלי אם מישהו יוכיח אחרת.

למה שישראלי יעדיף לנסוע חצי יבשת על מנת לצפות במירוץ אופניים, כאשר ממש כאן בחיפה מתקיים אירוע השיא של ענף האופניים המקומי? כנראה שיש לא מעט סיבות לכך, והן לא מסתכמות רק בשמות הנוצצים והמוכרים יותר על קו הזינוק. אז למה תחרויות אופני הכביש בארץ מתקיימות באופן כמעט מחתרתי, כשאת מספר הצופים – אם נוציא לרגע את המארגנים, המשתתפים ומקורביהם – ניתן לספור על כף יד אחת? אנסה להסביר.

איך אפשר להגביר את העניין באליפות ישראל באופניים? ספרו לנו בפייסבוק

נאמנים למסורת ארוכת השנים, האליפויות מתקיימות במקומות מרוחקים ובשעות הבוקר המוקדמות. השנה, בחריגה קלה, נזנק מאזור התעשייה של חיפה, אבל נשמור על השעה הרגילה – שבע בבוקר. הסיבה לכך היא דרישת המשטרה למזער את ההפרעה לציבור, ובעיניי זאת שורש הבעיה. אליפות ישראל יכולה וצריכה להיות אירוע ציבורי, ולא מטרד לציבור.

את האליפות אפשר וכדאי להנגיש לציבור בדרכים רבות. למשל, שילוב התחרות עם מסע אופניים עממי - דוגמת סובב תל אביב, סובב כינרת וגלגלים של תקווה, אירועי אופניים המושכים אלפים, אם לא עשרות אלפי רוכבים. כמובן שיש להקים מערך שיווקי שיפרסם את האירוע, ובדומה לאירועי ספורט בענפים אחרים (מרתונים, טריאתלונים ואפילו אופני הרים) אפשר וכדאי לשלב גם מתחם אקספו גדול, בו יוכלו סוחרי אופניים להציג את מרכולתם וחובבי האופניים להתעדכן בחידושים האחרונים בתחום. בנוסף, ענף האופניים טקטי הרבה יותר ממה שנראה על פני השטח, וזה דורש הסבר ופישוט. לכן יש צורך גם בכרוז איכותי, ידען וכרזימטי, שיוכל להנגיש את התחרות גם לכל מי שלא בקיא לחלוטין ברזי הרכיבה.

רויטרס

אמנם דברים כאלה עולים כסף, אך בעזרת האקספו והאירוע העממי אפשר בקלות לכסות את העלויות הקשורות בזה, וכנראה שאפילו עוד יישאר סכום נוסף ביד, אתו יוכלו, למשל, לטפח את הנבחרות הלאומיות, להשקיע בתחרויות נוספות או לקנות טושים זוהרים, מהדקי נייר וכמובן משכורות עתק למשרדי איגוד האופניים.

אני שמח להזמין אתכם להגיב לפוסט הזה ולהציע רעיונות נוספים להגברת הסקס אפיל של תחרויות אופני הכביש. מעבר לזה, אני כמובן מזמין את כולכם לצפות באליפות, שתיערך בשבת הבאה, 23 ביוני, בחיפה. סיום משוער לקראת השעה 11 בבוקר, והכינוס במגרש החניה של חוצות המפרץ, מה שמאפשר גם לעשות אימון בכבישי האזור היפים לפני הגמר. הפעם, אין תירוצים.

פרטים נוספים על אליפות ישראל באופניים ניתן למצוא כאן.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#