שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
בינתיים בסין

אני, האיראנים והטור של צ'ינגהאי

בעוד העיניים נשואות בימים אלה לטור דה פראנס, ניב ליבנר אוסף חוויות מטור אגם צ'ינגהאי בסין, תוך שהוא מנסה להאושש לקראת הקטע הבא

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
ניב ליבנר

השלב של היום היה השלב השמיני מתוך 13 השלבים בטור אגם צ'ינגהאי (Tour Of Qinghai Lake) המדורג 2.HC בסבב האסיאתי. הטור כולו מתרחש במחוז צ'ינגהאי, שגובהו הממוצע, הוא כ-3,000 מטרים מעל פני הים.

השלב של היום התחיל בגובה 2,700 מטרים. לאחר 11 ק"מ כבר הגענו לגובה 3,010 מטרים ושם היה הGPM הראשון של היום. משם עברו כ-60 ק"מ עד שהגענו לתחילת העלייה השנייה (והאחרונה) של היום. משם, ירידה מתונה עד גובה 1,500 מטרים, שם הסתיים השלב - 200 ק"מ לאחר שהתחיל.

ההחלטה שלקחנו, בני קבוצתי ואני, היתה ששלושה מאיתנו ישתתפו היום בעבודה בקדמת הדבוקה במשך כל השלב, כדי לאפשר לאנדרי (מדורג שביעי בGC) ומקס (הספרינטר שלנו, מדורג עשירי ב-GC) לשבת מקדימה בנוחות ולהימנע מצרות ונפילות. בנוסף, כך אנו גם מוודאים (או לפחות מצמצמים סיכויים) שהיום יסתיים עם בריחה. לכן, כבר מהזינוק נטלתי חלק בעבודה יחד עם עוד שני חברים מהקבוצה, ועם עוד כמה רוכבים איראנים מקבוצתו של המוביל. באמצע העלייה, כשהתחילו ההתקפות, העבודה מן הסתם הופסקה, והתחדשה מייד בסופה של העלייה, ועד הכניסה לעליה השנייה.

ניב ליבנר במהלך המירוץ בסיןצילום: Ranking Helmets

בואו לבקר באזור המיוחד של "ספורט הארץ" לכבוד הטור דה פראנס 2012

בעלייה השנייה הקצב היה גבוה מאוד. במהרה שילמתי את המחיר על העבודה בקדמת הפלוטון ואת הראשונים איבדתי די מהר. מלפניי ראיתי את הגרופטו של אנדראה גוארדיני (מנצח השלב ה-18 בGiro- האחרון), ומאחוריי - את אורי, המקסיקני מהקבוצה שלי. יחד עם גוארדיני היו עוד ארבע חולצות בוהקות של Farnese vini והיה ברור שאם אני מגיע אליהם, אני בחברה טובה. מצד שני, היה ברור שאם אורי לא מגיע אליהם, מצפים לו 130 ק"מ קשים מאוד, ומאוד מאוד ארוכים.

חיכיתי לאורי, שלבסוף הגיע אלי, אך בכל פעם שהעליתי טיפה את הקצב בשביל לתפוס את אנדראה ושות', אורי לא החזיק מעמד. נאלצתי לנטוש אותו בחברת כמה סינים, וגישרתי לצהובים של אנדראה. בגרופטו הזאת, היו עוד כמה ספרינטרים מקבוצות אחרות, בזמן שהספרינטר שלנו היה מקדימה. זה היה הזמן שלי ליהנות קצת מזמן איכות בדרפטינג.

הזמן שלי עבר מהר מהמצופה, כי מקס התפנצ'ר, והגיע עד לקבוצה שלנו. או-או. עכשיו צריך היה למשוך, וזה לא היה פשוט. רכבנו מעל 70 קמ"ש (בירידה קלה).

כשהגענו לפלוטון, חזרתי קדימה לעבוד יחד עם האיראנים והחבר'ה שלי. ככה עבדנו עד 30 ק"מ לסיום, ומשם פארנסה לקחו את המושכות, יחד עם עוד כמה קבוצות, ואנחנו הפסקנו לעבוד. זה כנראה היה מוקדם מדי, כי הספרינטר שלנו לא הצליח להתמקם טוב בסיום.

המירוץ הסתיים על מהירות ממוצעת של 45.5 קמ"ש, ועכשיו צריך להתאושש לשלבים הבאים. רק עוד חמישה, והביתה.

ניב ליבנר מקבל מים מהצוות. "עכשיו צריך להתאושש במהירות"צילום: Ranking Helmets

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ