בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

פורמולה 1

אין אגדות בספורט המוטורי

העזיבה של הנהג הבריטי הבכיר את הקבוצה הגדולה במדינתו מזכירה לנו שוב שבהיעדר אגדות, על לואיס המילטון לכתוב את הפרק הבא במרצדס

תגובות

קודם ולנטינו רוסי ודוקאטי, עתה לואיס המילטון ומקלארן. האחד הוא רוכב איטלקי גדול שהגיע בשלב מתקדם בקריירה ליצרנית האופנועים הגדולה מאיטליה, האחר הנהג הבריטי המרתק של דורו שהתלמד מגיל 11 אצל יצרנית מכוניות הפורמולה 1 הבכירה בבריטניה. לכאורה, שיתופי פעולה חלומיים. בפועל, שניהם יגיעו בקרוב לסיום בהבנה שבספורט המוטורי אין כמעט סיפורים מהאגדות. סופם ודאי אינו כזה.

בהיעדר אגדה נותר הסיפור, וכתיבת הפרק הבא שלו רק החלה ביום שישי, כשהמילטון הודיע שיעזוב את מקלארן בתום העונה לטובת מרצדס. משחק הכיסאות הוביל את מקלארן להחתים את סרחיו פרס מקבוצת סאובר והותיר כרגע את מיכאל שומאכר ללא קבוצה, אבל הסיפור הגדול הוא כמובן המילטון והסיכון שלקח. אחרי שש שנים, ונכון לעכשיו 20 ניצחונות ואליפות עולם אחת עם מקלארן, הוא יעזוב לקבוצה שניצחה רק פעם אחת מאז חזרה לסבב לפני שלוש שנים.

יהיו שינעצו מבט עקום בהמילטון, ובצדק. איכות המכוניות וגובה המשכורות מדברים בפורמולה 1, אך ברגע שהעביר את עסקיו לחברת "XIX אנטרטיינמנט", הוא הותיר עצמו חשוף לביקורת הנובעת מקשר עם חברת ניהול אישי שאינה מבדילה בין ספורטאי לבין זמר.

אי–פי

הצטרפו לדף הפייסבוק של ספורט הארץ

ברני אקלסטון, ראש הסבב, כבר התריע כי הבריטי מבלה יותר מדי זמן עם אנשים מהסוג הלא נכון וקרא לו לחזור לניהולו של אביו. קידום המותג של המילטון היה חלק מהמו"מ, ומרצדס כנראה הציעה יותר חופש פעולה בחתימת הסכמי חסות אישיים. רק הוא יודע עד כמה הדבר היה משמעותי בקבלת ההחלטה. חשוב, אבל ספק אם מכריע.

כי יותר מכל דבר אחר – וגם למען המותג – המילטון רוצה וצריך להיות נהג מנצח, אלוף עולם בפעם השנייה והשלישית. זה כבר היה יכול לקרות, לאור העובדה שב-2007 וב-2010 הגיע למירוץ הסיום עם סיכוי לזכות בתואר. בפועל, יש לו רק תואר אחד, ב-2008. זו גם אליפות הנהגים היחידה שיש למקלארן מאז מיקה האקינן ב-1998 וב-1999.

לרוב מצליחה הקבוצה להעמיד מכונית תחרותית, איכשהו זה אף פעם לא מתחבר לחבילה שתביא את התואר. באליפות היצרניות לא זכתה מאז 1998. עד שהמילטון התייצב במקום השני בדרוג הנהגים, הגיעה ביום ראשון בסינגפור התקלה בתיבת ההילוכים בעת שהוביל. אם עוד היו לו ספקות לגבי עזיבה, ייתכן שהן הוסרו בשעה שהחנה את מכוניתו בצדי המסלול.

יותר משמקרין המהלך על המילטון, הוא מעיד על הקורה במקלארן בשנים האחרונות. בקבוצה טיפחו את קימי רייקונן, לא הצליחו להובילו לתואר ושחררו אותו למען פרננדו אלונסו, שהגיע כאלוף עולם ונקלע לעימות עם המילטון הרוקי. שניהם רבו, רייקונן גנב להם את התואר עם פרארי ואלונסו עזב אחרי שנה.

במקרה אחר היתה זו פרשת הריגול בפרארי. 2012 נפתחה עם סדרה של טעויות בעצירות להחלפת צמיגים, שעלתה בנקודות יקרות. עכשיו גם המילטון, שסומן כנהג-של-קבוצה-אחת-בקריירה, עוזב מבלי להגשים עצמו במלואו.

חלק מהפרשות המוזכרות אירעו בתקופה שבראש הקבוצה עמד רון דניס, אבל הוא עדיין נהנה מהילה ומאמון בהם לוקה יורשו, מרטין וויטמארש. לפרס יש פוטנציאל להיות תחליף מוצלח להמילטון, גם בגזרת ההרפתקנות, אבל הוא לא יביא שינוי. הרי המילטון היה טוב מג'נסון באטן בשתיים משלוש שנותיהם המשותפות.

אחרי ההודעה, כאילו לרמוז לגבי חלק מהבעיה במקלארן, מיהר וויטמארש לדבר על הפוטנציאל השיווקי של פרס בקרב הקהל הלטיני ולמען הספונסרים של הקבוצה. משהו במיקוד של מקלארן כקבוצה מנצחת, בעיקר ברגעי האמת, אבד.

כל זה לא מפחית מגודל ההימור של המילטון. כסף יש במרצדס, והחתמתו לשלוש שנים תמורת סכום המוערך ב-60 מיליון ליש"ט מעידה על רצינות כוונותיה. זה לא מבטיח דבר. גם בשנתה השלישית בסבב, היצרנית מגרמניה מתקדמת באטיות. סביר להניח שבמוקדם או במאוחר יעלו במרצדס על דרך המלך. רוס ברון כראש הקבוצה הוא גורם מושך יותר מוויטמארש ובנוסף הצוות שלו מצוין ומנוסה.

דברים משתנים בפורמולה 1 משנה לשנה – אובדן הדומיננטיות של רד בול לדוגמה - ותצורת המנועים החדשה עשויה לבוא לעזרת הקבוצה, שתייצר מנוע משלה בעוד מקלארן תקנה אותו ממנה. אלא שזה יקרה רק ב-2014. ההתמודדות של המילטון עם התסכולים הבלתי נמנעים בדרך ושל ברון ומרצדס עם הנהג המתוסכל, תהיה המפתח הראשון ביצירת שיתוף פעולה אפקטיבי ומצליח. הרי בואו לא נדבר על סיפורים מהאגדות.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#