בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

בלוג הפורמולה 1

נהג מנצח לא מחליפים

גם אחרי שלוש אליפויות רצופות סבסטיאן פטל מוביל את רד בול לצמרת הדרוג. הארכת החוזה שלו הוכיחה את מחוייבות הקבוצה כלפיו

תגובות

פצצת אנרגיה. המאבק לשינוי בצמיגים עוד העונה הסתיים בכישלון בעקבות התנגדותן של קבוצות אחרות, אבל אלה ימים טובים עבור רד בול. טובים מאוד. הניצחון של סבסטיאן פטל בגראנד פרי הקנדי ביום ראשון שעבר, שיפר את מעמדו בראש דרוג הנהגים ואת מצבה של רד בול בראש דרוג היצרניות. מיד אחר כך חוזק הקשר בין הצדדים כשפטל האריך את חוזהו בשנה, עד 2015.

"אתה צריך להיות שבע רצון בקבוצה שלך ולקבל מכונית תחרותית. כרגע יש לי משני הדברים", אמר הגרמני בן ה-25 וסיכם בקצרה מדוע כל הספקולציות שקשרו אותו לפרארי ולמרצדס לא רלוונטיות כרגע. סוס מנצח לא מחליפים, ופטל ממשיך ליהנות מהסוס הטוב בסבב. המכונית מצוינת והקבוצה מחויבת לו לחלוטין, כפי שהראתה בדרך הרכה מאוד בה טיפלה בו אחרי שעקף את מארק וובר במלזיה בניגוד להוראות. רד בול גידלה אותו, רד בול עזרה לו להפוך למספר 1 והוא עזר לה להפוך למספר 1 - שלוש אליפויות רצופות לו ושלוש אליפויות רצופות לה. לאיש מהצדדים אין סיבה לחלום אפילו על התנתקות.

"זה היה פורמלי. יש לנו הסכם ארוך טווח עם סבסטיאן וזה היה הזמן המושלם לשני הצדדים להאריך בשנה", אמר כריס הורנר, ראש הקבוצה. הורנר עצמו זכה לבשורות טובות כשנכלל ברשימת מקבלי התארים לרגל יום ההולדת של המלכה אליזבת. בקרוב יקבל OBE, אות מסדר האימפריה הבריטית. הוא השני ברד בול בעל אות כזה, אחרי מעצב הרכב אדריאן ניואי, שפטל מציין כגורם בולט בהצלחתו. "הוא נותן לי ביטחון ומעצב את המכוניות הטובות בעולם, זו חוויה נהדרת לעבוד לצדו ואני חושב שנוכל אפילו להשתפר", אמר אלוף העולם.

רויטרס

פטל חתום עד 2015, הורנר עד 2017. אם יש משהו שיכול לפגום באידיליה, אלו דיווחים שניואי מתכוון לפרוש בסוף העונה הבאה בעקבות תסכול מהחוקים המגבילים כל כך את העיצובים בסבב. בינתיים, רד בול ממשיכה לדהור קדימה.

זוכרים? בזמן ש"בייבי שומי" ממשיך הלאה, שומי המקורי לא מביט לאחור. "לא היתה לי חרטה אפילו לרגע", סיפר מיכאל שומאכר ל"בילד" ביחס לפרישתו השנייה, "אם לפחות היתה לי בעונה שעברה אפשרות של מאבק על אליפות העולם אולי ההחלטה היתה שונה, אבל אני מאוד מאושר". הקאמבק שלו היווה אכזבה, אך התוצאות שממשיך להשיג ניקו רוזברג מעידות על גודל התחרות שהיתה לשומאכר מצד עמיתו לקבוצה, שהצליח יותר ממנו בכל שלוש שנותיהם המשותפות. ועכשיו? שומאכר מספר שהוא עדיין מעורה במה קורה בסבב בזכות הקשרים שלו עם אנשי פרארי ומרצדס. "לא שהכל מעניין אותי".

רויטרס

פרופיל 21. הוא אמור היה להתקיים כבר העונה ונדחה בגלל בעיות כלכליות, אך נראה שהגראנד פרי של אמריקה קורם עור וגידים. העונה עוד תסתפק ארצות הברית במירוץ אחד, באוסטין, אך בשנה הבאה כבר ידובר בשניים עם הצטרפותו של מירוץ ניו ג'רזי כחלק מהרחבת לוח המירוצים ל-21, שיא חדש. הגראנד פרי הרוסי יהיה התוספת השנייה.

זו לא ההרחבה היחידה שצפויה. בעונות האחרונות נאסר על הקבוצות לקיים מבדקי רכב במהלך העונה, למטרות חיסכון. הדבר מסייע לקבוצות הקטנות והעניות יותר ומשרת את הניסיון להפגין התחשבות באיכות הסביבה, אך מונע מקבוצות לבחון רכיבים, שדרוגים ושלל ניסויים עד למקצי האימון לקראת מירוצים. עתה מציעות הקבוצות לקיים ארבעה מקבצים בני יומיים של מבדקים במהלך העונה, אחרי מירוצים באירופה. זאת, על חשבון מיני הדגמות ומבחנים לנהגים צעירים, שכן מותרים.

השור מפרארי. 221 ניצחונות נזקפים לזכות פרארי מאז עונת הבכורה של הסבב ב-1950. את הראשון בהם השיג חוסה פרוילאן גונסאלס הארגנטינאי, שמת השבוע בגיל 90. גונסאלס, שכונה "השור מפמפאס", נהג בסבב במשך עשור באופן לא רצוף וניצח בבריטניה ב-1951 וב-1954, עונה בה סיים שני בדרוג הנהגים, אחרי בן ארצו חואן מנואל פאנחיו.

נוהג ל-200 מטר. ניצחונו בריצת 200 מטר לא היתה ההופעה הראשונה של יוסיין בולט על המסלול במהלך תחרות ליגת היהלום באוסלו בשבוע שעבר. עוד קודם לכן עלה למסלול מאחורי ההגה של מכונית פורמולה 1, אליה נדחק בקושי. מה לעשות, המכונית של קבוצת סופר אגורי מ-2006 לא נועדה לאצנים גבוהים במיוחד. היא גם לא כל כך מהירה ומוגבלת ל-100 קמ"ש ולטווח של 20 ק"מ, אחרי שעברה הסבה להנעה חשמלית על ידי אוון וייגר הנורווגי, מכונאי שעובד כיועץ לאיכות הסביבה בעולם המירוצים. "כילד חלמתי להחזיק במוסך מכונית פורמולה 1", סיפר, "וכשהיתה לי הזדמנות עשיתי את זה". בולט שמח להצטרף לנסיעה.
 

אי–פי


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#