בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

בלוג פורמולה 1

בפרארי מתרגלים למקום השני

אחרי חמש שנים ללא תואר היצרנים, בקבוצה האיטלקית מתקשים לראות את רד בול, שמכוניות אינן לב פעילותה, משתלטת על הסבב

תגובות

לא משנה מה יעשו רד בול וסבסטיאן פטל, כנראה תמיד יהיו כאלה שיתקשו לקבל את הישגיהם, שיראו בהם מעין ישות בלתי טבעית בפורמולה 1. אחרי הכל, מכוניות אינן לב פעילותה של רד בול. "יש יצרניות רכב שבאות לסבב ונעלמות, וזה קורה גם עם קבוצות פרטיות וחברות של משקאות אנרגיה", הרים לאחרונה פרננדו אלונסו את האף של עצמו ושל הסוס האיטלקי בסמל של פרארי. מרטין וויטמארש, ראש מקלארן, טען כי "פטל מרשים, אבל לעולם לא יזכה להכרה לה הוא ראוי כל עוד ינהג ברד בול". ואלונסו הוסיף: "כן, כל אלוף נהדר צריך לנהוג עבור פרארי אם יש לו הזדמנות".

נו באמת, פרננדו. תצטרך לעבוד הרבה יותר קשה מכך כדי למכור את פרארי לנהג שנמצא בדרך, אולי, לאליפות עולם רביעית ברציפות. בטח כשראש הקבוצה שלך, סטפנו דומניקלי, מודה כי "ברמה הטכנית, הניהולית ובנוגע למתקנים, עלינו להשתפר. יש לי את האחריות לנסות לשפר את המצב ולתת לאנשים הנכונים את הסמכות לבצע את עבודתם. העובדה שאיבדנו את האליפות במירוץ האחרון בשתיים משלוש השנים האחרונות, בטח לא עוזרת כי היא מוסיפה לחץ. גם אם לא היתה לנו המכונית הטובה ביותר, זכייה באליפות היתה גוברת על הכל. אבל אלו החיים".

רויטרס

אלו לא החיים של פטל, שנהנה מקבוצה המספקת לו את התנאים הטובים ביותר שאפשר להציע בפורמולה 1. אלו בהחלט החיים של אלונסו, שכבר סופר שבע שנים מאז זכייתו באליפות העולם השנייה והאחרונה כרגע. שבנובמבר האחרון ספר שלושה מירוצי סיום עונה בהם ראה את התואר חומק ממנו. שלפני שבועיים שמע את דומניקלי מדבר על צורך בהול בשיפור יכולתה של הפרארי במקצי הדרוג, רק כדי לזנק במירוצים הבאים במקומות 9 ו-8. שבסילברסטון ניצל את התקלה ממנה סבל פטל כדי לצמק את הפער בדרוג הנהגים ל-21 נקודות, ואחרי שבוע נותר חסר אונים בעת שהגרמני ניצח בנורברגרינג כדי להגדיל את היתרון ל-34 נקודות, כאילו דבר לא קרה.

זה לא היה המירוץ הכי מרשים של אלונסו, אבל זה היה עוד יום בו התגבר על מיקום לא נוח בגריד כדי להתקדם ולצבור נקודות חשובות. עוד מירוץ שרמז כי אולי אולי הוא הנהג הטוב בסבב. אבל, וזה מה שחשוב, עוד מירוץ שהרחיק אותו מהתואר. משהו, הוא יודע, חייב להשתנות. אי אפשר לבנות על תקלות ברד בול. "חזרנו פחות או יותר לאותו מצב", אמר בגרמניה על הסיטואציה בדרוג, "המטרה העיקרית מדי סוף שבוע צריכה להיות שנסיים לפני סבסטיאן. כדי להתאושש עלינו לנצח בשניים-שלושה מירוצים, וכרגע נראה שאנחנו לא מסוגלים לעשות זאת. נותרו שלושה שבועות עד למירוץ בהונגריה, והקבוצה צריכה לעשות משהו ומיד". גם דומניקלי מדבר על "כמה שבועות מכריעים".

בפרארי רוצים, מנסים, אבל כבר שנים לא מצליחים. מאז 2007 לא זכתה הקבוצה באליפות הנהגים, מאז 2008 לא קטפה את התואר ליצרנים. גם ההחלטה לדבוק בפליפה מאסה אחרי שסיים את העונה שעברה בצורה חיובית, לא מצדיקה את עצמה. השבוע שוב זכה להצהרת תמיכה מצד הנשיא לוקה די מונטזמולו, לאחר ששלל תאונות בשבועות הקודמים השאירו בידיו 12 נקודות בארבעה מירוצים. נהג אחד שלהם גדול עליהם, הנהג האחר קטן עליהם. לא פלא שבפרארי מתקשים למצוא את האיזון.

אי–פי

צאו לנו מהרחבה. התקרית החריגה בנורברגרינג, בה צמיג שהשתחרר ממכוניתו של מארק וובר ברחבת הטיפולים פגע בצלם, גררה תגובה מיידית. בהתאחדות המירוצים הבינלאומית החליטו לאסור על אנשי תקשורת וכל אדם אחר ש"אינו חיוני" להתייצב ברחבה במקצי אימון, במקצה הדרוג ובמירוץ. בנוסף, ייתכנו שינויים נוספים לקראת 2014, שיכללו הפחתת מהירות המכוניות ברחבה ואילוץ כל הנוכחים – עכשיו נותרו בעיקר מכונאי הקבוצות - לחבוש קסדות. הצלם, פול אלן, שסבל משבר בעצם הבריח ובצלעות, הוא מאנשי FOM, חברת ההפקה שאחראית לצילום המירוצים.

התפוח התרחק מהעץ. סבו גרהאם היה אלוף העולם בפורמולה 1 ב-1962 וב-1968. אביו דיימון עשה היסטוריה משפחתית כשהוכתר בעצמו לאלוף ב-1996. ג'וש היל כבר לא יילך בדרכם. באמצע העונה בסבב פורמולה 3 האירופי, כשהוא מדורג עשירי, הודיע הנהג הבריטי על פרישה. "כבן למשפחת היל היה בלתי נמנע שאמשך לנהיגה", סיפר, "למדתי הרבה וממש נהניתי מהחוויה, אבל איני רוצה להתחרות אלא אם אני מחויב ב-100%. כעת יש לי שאיפות בתחומים אחרים ואני מרגיש שזה הצעד הנכון להתרחק מעולם המירוצים".
 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#