בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

קבוצה בינונית מחפשת נהג שיאפשר לה לחלום

עזיבתו של קימי רייקונן מחייבת את קבוצת לוטוס להמשיך להיות יעילה, קטנה וחכמה. וגם, המודל הסינגפורי שהוסיף מסלול לסבב

תגובות

עוד יהיה הרבה זמן לדבר על השילוב המרתק של פרארי, פרננדו אלונסו וקימי רייקונן. רק בעוד חצי שנה נראה את רייקונן חוזר להתחרות באדום, מספק סוף סוף תחרות מבית לאלונסו. אז לרגע בואו נתרכז באהובה הננטשת, קבוצת לוטוס, שבהודעה החריגה בטוויטר על עזיבת רייקונן ציינה ש"זה כואב" והוסיפה המחשה בדמות תמונה של שני ארנבים מזדווגים. מספיק לראות את התמונה כדי להבין שהצד של לוטוס הוא זה של הנקבה. אין דרך עדינה לתאר את הכוונה. נדפקנו.

נדפקנו ולא דפקו אותנו, כי אין כל פסול בהחלטה של רייקונן. החוזה שלו נגמר בסוף העונה. פרארי גדולה וחזקה מלוטוס, שאפילו איחרה במהלך השנה בתשלום שכרו. חרושת השמועות גם כך הגיעה לשיא. לא היה טעם בעיכוב ההודעה. הפיני עשה את מה שהיה צריך לעשות. ועדיין, למרות שהציוץ בטוויטר היה מן הסתם רעיון של איזה בחור במחלקת האינטרנט ולא קו קבוצתי, אפשר להבין אם אנשי לוטוס מסתובבים בתחושה של תסכול מהול בדאגה. נדפקנו, כבר אמרתי?

כמו אלונסו ופליפה מאסה בפרארי, כך גם התוצאות של רייקונן ורומן גרוז'אן בשנתיים האחרונות מדגימות את ההבדל בין מה שנהג טוב מוציא ממכונית לבין מה שנהג מעולה עושה עמה. ראש לוטוס, אריק בולייה, הודה בימים האחרונים כי "נשארנו קבוצה בגודל בינוני ויש מקומות בהם איננו מסוגלים להתחרות עדיין נגד הקבוצות הבכירות האחרות".

רויטרס

אלא שלמשך שנה וחצי, רייקונן הפך את לוטוס לקבוצה שכן מסוגלת להתחרות. הוא הביא לה שני ניצחונות, הציב אותה במקום השלישי בדרוג הנהגים והרביעי בדרוג היצרניות אשתקד, לפני מרצדס העשירה. הוא איפשר לה לחלום העונה, לזמן מה, על זכייה באליפות העולם. אך עתה הגיע הזמן להתעורר - המציאות האכזרית בכל ענפי הספורט כשאינך בין הגדולים והעשירים. זה לא התחיל ולא ייגמר ברייקונן. לוטוס כבר איבדה השנה את המנהל הטכני ג'יימס אליסון לטובת פרארי. לפי דיווחים, ראש המחלקה האווירודינמית שלה, דירק דה בר, יעשה דרך דומה.

"יש לנו מעמד מיוחס כקבוצה הנחשקת ביותר עם מקום פנוי", פתח בולייה את המירוץ להחלפת רייקונן. מאסה הוזכר כמועמד, למרות שמדובר בסיכון אדיר בהתחשב בתוצאות הבינוניות ומטה שלו בשנים האחרונות. גם ניקו הולקנברג (סאובר), פול די רסטה (פורס אינדיה) ודוידה ואלסקי האיטלקי, נהג ניסויים של לוטוס ואלוף סבב GP2 אשתקד, ברשימה. להולקנברג ולדי רסטה פוטנציאל גדול והם ראויים לקידום, אבל רייקונן הם לא, עדיין לא. לוטוס, ממזרים לא קטנים שהצליחו לייצר השנה מכונית ששוחקת את הצמיגים פחות מיריבותיהם וידעו לנצל זאת, יצטרכו להמשיך להיות קטנים, יעילים וחכמים יותר כדי לשמור על מעמד שיתקרב למשהו ממה שעשו בשנתיים האחרונות. כדי – ויסלחו לי הפמיניסטיות, הם התחילו – להיות כמו הארנב ולא הארנבת.

"לפני שנתיים, כשהחלטנו להחתים את קימי, די הרבה אנשים חשבו שאנחנו מטורפים", הזכיר בולייה, "עבדנו עם נהג מדהים, שצבר נקודות עבור הקבוצה 27 פעמים ברציפות וניצח בשני מירוצים. אבל היו לנו כאן את מיכאל שומאכר, פרננדו אלונסו, רייקונן. אני בטוח שאלופים חדשים יצטרפו לרשימה די בקרוב". שומאכר ואלונסו הם תזכורת לימים אחרים, בהם לוטוס עוד היתה קבוצת בנטון ואחר כך קבוצת רנו, והתמודדה ראש בראש עם הטובות ביותר. ב-2014 היא תצטרך לעשות זאת מבלי שיהיה בשורותיה אחד מהטובים ביותר.

סינגפור. בשנים האחרונות ראינו לא מעט מסלולים וארצות מצטרפים ללוח המירוצים מבלי להותיר חותם. לעתים הם נעלמים. סינגפור היא דוגמה לאיך עושים זאת נכון. זהו לא רק המסלול הקשה והמירוץ הארוך, אלא הייחוד הטמון בגראנד פרי המתקיים לאור זרקורים, לאחר רדת החשיכה, ומספק אתגר מסוג אחר. חמש שנים אחרי שהתקיים לראשונה, החידוש של סינגפור טרם התיישן.

רויטרס

סבסטיאן פטל מספר כי בזמן שהותה של רד בול בסינגפור, הקבוצה ממשיכה לפעול לפי השעון באירופה. "עשינו את זה כבר כמה שנים, כך שזה מרגיש נורמלי יותר מאשר בפעם הראשונה", אמר אלוף העולם, שמתעורר בצהריים ואוכל ארוחת צהריים בערב. עבורו, המירוץ ביום ראשון הוא הזדמנות להמשיך בהחשכת תקוות יריביו להדביקו בדרוג הנהגים. בשנתיים האחרונות הוא ניצח בסינגפור.

"אלה מהזיכרונות הטובים ביותר שיש לי בסינגפור כי זה אחד המירוצים הקשים של השנה וכשאתה מנצח אתה מרגיש ראוי לשמפניה", אמר פטל, "נדמה שהשעתיים של המירוץ נמשכות לנצח. אין מקום לטעויות".

לשנה הבאה? ברני אקלסטון, מנכ"ל הסבב, הכחיש שהטיוטה של לוח המירוצים ל-2014, שהגיעה לידי הקבוצות, היא רשמית. אבל אפילו אם מדובר בהדלפה, מצביע הדבר על הקושי בקביעת הלוח. אקלסטון התעקש לאחרונה שב-2014 לא יעלה מספר המירוצים על 20. ברשימה היו 21 מירוצים, כולל חזרה לאוסטריה ולמקסיקו וביקור ראשון בסוצ'י. זאת, כשהודו מודחת מהלוח, כצפוי, אבל גם המירוץ החדש שמתוכנן בניו ג'רזי בחוץ בשלב זה. דגש על הזמניות בעניין.

בסוף החודש אמור לוח המירוצים לזכות באישור מועצת הספורט המוטורי בהתאחדות המירוצים הבינלאומית . בדרך, איכשהו, משהו חייב להשתנות. "בעיקר מספר המירוצים", קבע ביט זנדר, ראש קבוצת סאובר, בראיון ל"ספיד וויק", "קיום 21 מירוצים יצריך את הסכמת כל 11 הקבוצות וסביר מאוד שזה לא יקרה".

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב הכתבות והפרשנויות של "ספורט הארץ" ישירות אליכם


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#